חדשות בארץ

בג"ץ דן בפסילת אבתיסאם מרעאנה, ההחלטה בימים הקרובים

מועמדת מספר 7 ברשימת העבודה, אבתיסאם מראענה, התנצלה בפני שופטי בג"ץ על התבטאויותיה הבוטות בעבר: "נולדתי להיות גשר בין העמים". החלטת בית המשפט תינתן בימים הקרובים

בן גביר בבית המשפט העליון, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר בבית המשפט העליון, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בג"ץ דן הבוקר (רביעי), בהרכב מורחב של תשעה שופטים, בפסילתה של אבתיסאם מעראענה, מועמדת מספר 7 ברשימת מפלגת העבודה, מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-24. הדיון הסתיים כעבור זמן קצר, והחלטת השופטים תינתן בתוך מספר ימים.

כזכור, בשבוע שעבר החליטה ועדת הבחירות המרכזית לפסול את מראענה על רקע התבטאויות ופוסטים בוטים שהעלתה בעבר לרשת, בין היתר נגד יום הזיכרון לשואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל. העתירה לפסילתה הוגשה לוועדה על ידי יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. על פי ההערכות, בית המשפט יבטל את החלטת הוועדה ויתיר למראענה להמשיך במרוץ לכנסת.

הדיון בבית המשפט התמקד באחת מהתבטאויותיה הבוטות של מראענה בעבר, כאשר במהלך ריאיון עיתונאי בשנת 2008 אמרה: "אם הייתי יוזמת תסריט אפוקליפטי, הייתי משמידה את זכרון יעקב. בלי להרוג, שתחזרו לארצות הברית או לפולניה". מראענה, שקיבלה את רשות הדיבור, הביעה התנצלות "על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני".

לשאלתה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, האם בחלומה זכרון יעקב מושמדת, טענה מראענה כי כשלה בלשונה בריאיון בשל חוסר ניסיון וכי דבריה הוצאו מהקשרם: "לא קראתי להשמדת זכרון יעקב, כל השיח הזה יצא מהקשרו, זו פנטזיה. נולדתי כדי להיות גשר בין העמים. אני רוצה להיות חברת כנסת כי אני רוצה שיהיה טוב לכולנו".

על פי חוק יסוד הכנסת, קיימות שלוש עילות לפסילת מועמד מלהתמודד בבחירות – שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות; ותמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל. כזכור, בחוות דעת שהגיש לוועדת הבחירות, הביע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את התנגדותו לפסילתה של מראענה: "רובן ככולן של הראיות המעטות שצורפו לבקשות הפסילה אינן מבססות אף לא אחת משלוש עילות הפסילה, ובוודאי שהן אינן מבססות את אותה 'מסה ראייתית קריטית' ביחס להתקיימות איזו מהן, הנדרשת בפסיקה לצורך פסילתו של מועמד בבחירות לכנסת". למרות עמדתו, החליטה הוועדה ברוב של 16 תומכים מול 15 מתנגדים לפסול את מראענה.

תגיות:בג"ץמפלגת העבודהאיתמר בן גבירבחירות 2021אבתיסאם מראענה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה