חדשות בריאות

נתוני הקורונה: מקדם ההדבקה עלה ל-0.9, 795 חולים במצב קשה

אתמול חוסנו 147 אלף איש, 77 אלף מתוכם במנה ראשונה. שר הבריאות יולי אדלשטיין: "שהחיסונים לא יכניסו אותנו לאופוריה, עדיין אין לנו מספיק מחוסנים כדי לחגוג בלי הכרה בפורים"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 10:43)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי אתמול אובחנו 4,395 בני אדם כנשאי קורונה. בשיעור הבדיקות החיוביות, מתוך כ-74 אלף שפוענחו, נרשמה ירידה – מ-7% ל-6.1%. עם זאת, מקדם ההדבקה (R) – שעמד לפני מספר ימים על 0.79 – ממשיך במגמת העלייה, ועומד כעת על 0.9.

מצבם של 795 חולים מוגדר קשה, ביניהם 259 מונשמים. אתמול נפטרו 26 חולים נוספים, ובכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-5,648.

ביממה האחרונה חוסנו כ-147 אלף איש, כ-77 אלף מתוכם קיבלו את מנת החיסון הראשונה. "שהחיסונים לא יכניסו אותנו לאופוריה", כתב שר הבריאות יולי אדלשטיין בטוויטר. "עדיין אין לנו מספיק מחוסנים כדי לחגוג בלי הכרה בפורים. התחסנו למעלה מ-4.5 מיליון איש, מתוכם 3,147,000 קיבלו גם מנה שנייה. במגילה, עם ישראל צם עבור אסתר שלושה ימים, בשביל ערבות הדדית. לא צריך שלושה ימי צום כעת. רק להקפיד על ההנחיות, למען העסקים והילדים".

בתוך כך, קבינט הקורונה אישר הבוקר במשאל טלפוני את חידוש חובת הבידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם עד ל-9 במרץ. התקנה, שפקעה בלילה שבין שני לשלישי, תיכנס לתוקף עם אישורה בוועדת החוקה האמורה להתכנס היום.

בהתאם לנוהל הקיים, משך הבידוד במלוניות הינו 14 ימים ללא בדיקת קורונה או 10 ימים למבצעים שתי בדיקות קורונה ושתיהן שליליות. במשרד הבריאות ציינו, כי בקשות חריגות ייבחנו באופן פרטני מול ועדה של המשרד בנתב"ג. בעלי תעודת מתחסן או מחלים מחויבים בביצוע בדיקות לפני הגעתם לישראל ועם נחיתתם, אולם אינם מחויבים בבידוד.

הממשלה אישרה אמש את הצעת משרד הבריאות להטיל עוצר לילי במהלך חג הפורים. העוצר יחול בין השעות 20:30 בערב ו-5:00 לפנות בוקר בימים חמישי, שישי ושבת. בשעות אלו תיאסר היציאה מהבתים למרחק העולה על 1,000 מטרים ויחול איסור לשהות בבית של אדם זר. בנוסף, התחבורה הציבורית תצומצם במהלך ימי החג. בהחלטה הודגש, כי "לאורך כל שעות היום אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות (10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח), ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות עדלאידע, כינוסים, מופעים וכיוצ"ב".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה