חדשות בארץ

סקרים חדשים: לנתניהו אין ממשלת 61

על פי תוצאות הסקרים החדשים, גם אם ימינה תצטרף למחנה התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, לרשותו יעמדו בין 58 ל-59 מנדטים בלבד

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סקרי מנדטים חדשים, שפורסמו הבוקר (רביעי), מלמדים כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אין רוב להקמת ממשלת ימין צרה בראשותו, גם אם ימינה תסכים לחבור אליו. המפלגות הקטנות ממשיכות להיאבק על הכניסה לכנסת, והתוצאות של 'מאבקי התחתית' הן שעשויות לקבוע האם תיפול הכרעה בבחירות.

על פי תוצאות הסקר של מכון קנטר, שפורסמו בכאן חדשות, מפלגות הליכוד ויש עתיד שומרות על כוחן לעומת הסקר הקודם – עם 29 ו-18 מנדטים בהתאמה. מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער יורדת במנדט – ל-13 מנדטים. ימינה בראשות נפתלי בנט נחלשת מ-13 מנדטים ל-11.

הרשימה המשותפת מקבלת 9 מנדטים, ש"ס עם 8 מנדטים, יהדות התורה זוכה ל-7 מנדטים, וכך גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן. מפלגת העבודה, שבסקר קודם זכתה ל-7 מנדטים, יורדת ל-6.

כחול לבן, מרצ ומפלגת הציונות הדתית ממשיכות להתנדנד על גבול אחוז החסימה. הציונות הדתית, שבסקר קודם קיבלה 5 מנדטים, יורדת ל-4. כחול לבן נשארת עם 4 מנדטים, ומרצ חוצה את מחסום הכניסה לכנסת – עם 4 מנדטים.

בסקר השני, שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר ופורסם ברדיו 103fm, הליכוד מקבל 28 מנדטים – ירידה של מנדט אחד. יש עתיד שומרת על כוחה עם 18 מנדטים. תקווה חדשה נחלשת מ-14 מנדטים ל-13, וגם ימינה יורדת במנדט – ל-12.

מספרי המנדטים של המפלגות האחרות זהים לאלו של הסקר שפורסם בכאן חדשות. בשני הסקרים, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה והמפלגות הערביות רע"ם ומען נותרות מחוץ לכנסת.

מפילוח הנתונים בשני הסקרים עולה תמונה דומה, לפיה גוש "רק לא ביבי" מקבל במצטבר 61 מנדטים גם ללא ימינה. גם אם בנט יסכים להצטרף למחנה התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, לרשות נתניהו יעמדו 59 מנדטים בלבד. בסקר שפורסם אמש בחדשות 12, מחנה זה זוכה ל-58 מנדטים.

בריאיון הבוקר לכאן ב', הצהיר בנט כי הוא היחיד היכול להוביל להחלפת נתניהו, וכי מפלגתו לא תצטרף לממשלה בראשות לפיד: "ימינה לא תשב בממשלה בהובלת השמאל, כולל לפיד כראש הממשלה. אין לנו בעיה שלפיד יישב בממשלה. הרוב הגדול של העם הוא מימין – לא הגיוני שיהיה ראש ממשלה מהשמאל".

תגיות:נפתלי בנטסקר בחירותבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה