חדשות בריאות

דקת דומייה בבית הלבן: ארה"ב חצתה את רף 500 אלף המתים

בבית הלבן נערך טקס מיוחד לציון יותר מחצי מיליון מתים במגפת הקורונה. הנשיא ג'ו ביידן: "אסור לנו להפוך אדישים לצער. עלינו להילחם בנגיף כעם אחד"

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

ארצות הברית חצתה הלילה (בין שני לשלישי) את רף 500 אלף המתים במגפת הקורונה. בבית הלבן נערך טקס מיוחד, במהלכו ביקש הנשיא ג'ו ביידן מאזרחי ארצות הברית לעמוד דקת דומייה לזכר קורבנות המגפה. 500 נרות הודלקו לזכרם, והדגלים הורדו לחצי התורן.

"היום אנו מציינים אבן דרך קודרת ושוברת לב, עם 500,071 מתים", אמר ביידן בפתח נאומו. "מדובר על יותר אמריקנים שמתו בשנה אחת במגפה הזו מאשר במלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השנייה ומלחמת וייטנאם גם יחד".

"האנשים שאיבדנו בגלל המגפה לא היו רגילים, הם היו יוצאי דופן. כאומה, אסור לנו לקבל גורל כה אכזרי. אסור לנו להפוך אדישים לצער. לאהובים שנותרו מאחור – אני יודע איך זה מרגיש. אני יודע איך זה מרגיש כשאתה אוחז בידיהם ומביט בעיניהם ברגעיהם האחרונים".

ביידן הפציר באזרחים לשמור על הנחיות הריחוק החברתי, להקפיד על עטיית מסכה ולהתחסן: "עלינו לשים קץ לפוליטיקה ולדיסאינפורמציה שמפלגות בין משפחות וקהילות. זה כבר עלה לנו ביותר מדי חיים. עלינו להילחם בנגיף יחד כעם אחד – כארצות הברית של אמריקה".

את דבריו סיים הנשיא האמריקני בנימה של עידוד ואופטימיות: "האומה הזאת תחייך שוב ותדע ימים מאושרים ושמחה. אנחנו נעבור את זה, אני מבטיח לכם".

על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, כחמישית מכלל מקרי המוות ברחבי העולם כתוצאה מקורונה נרשמו בארצות הברית. במדינה אובחנו למעלה מ-28 מיליון נשאי קורונה, מתוך קרוב ל-112 מיליון בעולם.

תגיות:ארצות הבריתג'ו ביידןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה