חדשות בריאות

מהשבוע הבא: הכניסה לארץ תוגבל ל-200 ישראלים ביום

בעקבות החלטת ועדת החוקה לבטל את חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל החל מהלילה בחצות, סיכמו ראש הממשלה ושרי הבריאות והתחבורה לצמצם את כניסת הישראלים לארץ ל-200 בלבד מדי יום. משרד הבריאות צפוי לדרוש להטיל עוצר לילי מיום חמישי ועד יום ראשון, בשל החשש מהתקהלויות המוניות במהלך חג הפורים

נתב"ג (צילום: אבי דישי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו היום (שני), כי החל מהשבוע הבא תצומצם כניסת ישראלים לארץ ל-200 איש ליום בלבד.

ההחלטה התקבלה בתום התייעצות, בה נדונה החלטת ועדת החוקה אתמול להאריך את חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל ביממה אחת בלבד, בניגוד לדרישת משרד הבריאות להאריכה בשמונה ימים. בעקבות החלטת הוועדה, חובת הבידוד במלוניות תפוג הלילה בחצות.

ממשרד התחבורה נמסר, כי הסיכום שהושג בין נתניהו, רגב ואדלשטיין יהיה בתוקף עד למציאת פתרון טכנולוגי או עד להשבת הבידוד במלוניות: "לאור הסיכום, נקראים הישראלים שבדעתם לצאת מישראל בימים הקרובים, לשקול את נחיצות היציאה לנוכח ההגבלות הצפויות על חזרתם".

סגן שר הבריאות, יואב קיש, מתח בצהריים ביקורת על ההחלטה שהתקבלה בוועדת החוקה: "בידוד הבית על החוזרים מחו"ל לא מספיק אפקטיבי, אנחנו מוצאים יותר מדי הפרות", אמר מעל בימת הכנסת. "לכולם ברור החשש מכניסת וריאנטים שונים. ההחלטה לבטל את המלוניות זה לפתוח שער לאירוע קשה מאוד. זו החלטה שגויה ומסוכנת מאוד לבריאות הציבור".

קיש ציין, עם זאת, כי הוא תומך בעמדתו של יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת יעקב אשר, לפיה יש למצוא חלופה לבידוד באמצעות צמיד דיגיטלי כדי לייצר בידוד בית אפקטיבי, אולם הבהיר כי היא לא ניתנת ליישום מיידי: "הנושא נבחן במשרד הבריאות, יש פתרונות. אבל היועץ המשפטי לממשלה אמר בפירוש שלא ניתן להשתמש בפתרון זה ללא חקיקה. אז יש לנו בעיה עם בידוד ביתי, אין מלוניות ויועמ"ש שאומר אין צמיד דיגיטלי. איפה האחריות של הבית הזה בעצירת החשש של כניסת וריאנטים מחו"ל?".

"אנחנו נחליט היום אם הממשלה מקדמת חקיקה בנושא", הוסיף קיש. "הפתרון של הממשלה הוא שכולם ילכו למלוניות, ומי שיקבל בדיקה שלילית יוכל לצאת לבידוד בית בשימוש בצמיד דיגיטלי. בואו נוביל חקיקה מהירה תוך שבוע של צמיד בית למי שיצא עם תשובה שלילית במלונית. כל פתרון אחר יכול לגרום לבעיה גדולה עוד יותר".

בתוך כך, לקראת חג הפורים, במשרד הבריאות צפויים לדרוש מהממשלה להטיל עוצר לילי בין השעות 20:00 בערב עד 5:00 לפנות בוקר החל מיום חמישי ועד יום ראשון, זאת בשל החשש מהתקהלויות המוניות וקיום מסיבות מחתרתיות בניגוד לתקנות הקורונה. בריאיון לרדיו 103fm אמר אדלשטיין כי "יש עלייה במכירת משקאות חריפים בימים האחרונים. הרשתות החברתיות מלאות בהתארגנויות למסיבות פיראטיות. אנחנו שוקלים גם את ההצעה לעוצר לילי. אין החלטה אידיאלית, אנחנו מחפשים את הפתרון הנכון".

תגיות:נתב"גבידודנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה