חדשות בריאות

עוצר לילי בפורים? גנץ: "נצטרך לבצע הידוקים כדי להבטיח את הבריאות"

בחדשות 12 דווח, כי במשרד הבריאות ידרשו להטיל עוצר לילי בפורים. שר הביטחון בני גנץ הזהיר, כי במהלך החג "חייבים להקפיד למנוע התקהלויות. נצטרך לעשות עוד הידוקים"

גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (ראשון) בנתב"ג כדי לעקוב אחר מבצע "מתחסנים בביטחון", המשותף למשרד הביטחון ומשרד החוץ, במסגרתו מגיעים ארצה שליחי מערכת הביטחון ומשרד החוץ להתחסן. במהלך ביקורו התייחס גנץ לחג הפורים המתקרב ולחשש מהתקהלויות במהלכו, ואמר כי יהיה צורך לבצע "הידוקים" כדי לשמור על בריאות הציבור.

לצורך מבצע "מתחסנים בביטחון", חכר מנהל הרכש במשרד הביטחון ארבע טיסות אזרחיות, שהביאו את השליחים ובני משפחותיהם בקפסולות. בנתב"ג נפתח מתחם חיסונים של מד"א, וכלל השליחים מחוסנים וחוזרים למדינות המוצא באותו היום. בשבוע שעבר הגיעה הטיסה הראשונה וחוסנו 170 שליחים – 103 ממשרד החוץ ו-67 ממערכת הביטחון. היום הגיעו כ-180 שליחים נוספים בטיסה השנייה.

"השליחים שלנו ברחבי העולם הם החזית של מדינת ישראל", אמר גנץ בסיום הביקור. "אני מאוד שמח על המאמץ החשוב והגדול הזה להביא את כולם ארצה. כל אחד בתורו ייסע לנקודה כל שהיא ומשם לישראל. מבצע מדהים של משרד הביטחון בשיתוף משרד הבריאות ומשרד החוץ, שארגן את כל הדבר הזה. בסופו של דבר כל השליחים שלנו מגיעים ומתחסנים, כך נכון שיקרה".

בהתייחסו לפעימה השנייה בתוכנית היציאה מהסגר, שיצאה הבוקר לדרך, אמר גנץ: "התחלנו לפתוח את הכלכלה בהתאם למגמת ההתחסנות. זה דבר חיובי, וצריך להמשיך אותו בזהירות". הוא ציין, כי שלושה נושאים דורשים התמודדות: "הראשון, והחשוב מכולם, הוא נושא החינוך. אנחנו חייבים לפתוח את החינוך גם לכיתות ז'-י', בטח בערים הירוקות והצהובות, ואנחנו נפעל שכך יקרה".

"השני זה לפתוח מחדש את נתב"ג בכפוף לבדיקות עומק שנצטרך לעשות כאן. שדה התעופה צריך לחזור ולפעול. ישראל היא מדינת אי, והיא חייבת לפתוח אותו. נעשה את זה בנקודת הזמן הראשונה האפשרית בצורה אחראית".

"הדבר השלישי הוא כמובן החג שלפנינו, פורים", הוסיף שר הביטחון. "חייבים להקפיד למנוע התקהלויות. נצטרך לעשות עוד הידוקים בשביל להבטיח את הבריאות של כולנו."

בחדשות 12 דווח הערב, כי במשרד הבריאות ידרשו להטיל עוצר לילי בפורים, וזאת בעקבות חששות לקיומן של מסיבות מחתרתיות בניגוד להנחיות. מוקדם יותר היום, קרא פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, לציבור להימנע מעריכת מסיבות המוניות שלא במסגרת המשפחה הגרעינית: "אנחנו מוטרדים מהפרת ההנחיות סביב החג" – אמר במהלך תדרוך – "התוצאה ידועה מראש: עוד הרבה מאומתים וחולים קשה, וסגירת מחודשת של המשק והחינוך. אם יהיה גל של תחלואה בעקבות החג, אנחנו נצטרך לנקוט בצעדים של חזרה לסגירה של המשק והחינוך עד כדי סגר, כל זה למרות ההתקדמות היפה של מבצע החיסונים ולמרות יעילותם הגבוהה".

תגיות:בני גנץנתב"גנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה