חדשות בארץ

זיהום הזפת: נתניהו וגמליאל סיירו בחוף הים באשדוד

בשל זיהום הזפת הנרחב בחופי הארץ, הודיעו משרדי הפנים, הגנת הסביבה והבריאות כי עד להודעה חדשה אין להגיע לחופים לפעילות רחצה, ספורט ונופש

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל סיירו היום (ראשון) בחוף הים באשדוד, בעקבות זיהום הזפת שפשט בחופי ישראל. בסיור השתתפו גם ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי, ראש העיר בת ים צביקה ברוט, ראש העיר אשקלון תומר גלאם, מנכ"ל משרד ראש הממשלה בפועל צחי ברוורמן, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה דוד יהלומי ויועצת ראש הממשלה לזכויות בעלי חיים טל גלבוע.

"מאוד התרשמתי מהתנדבותם של האזרחים שבאו לנקות את החופים, זו דוגמה ומופת", אמר נתניהו במהלך הסיור. "אנחנו חייבים לשמור על החופים שלנו, על המדינה שלנו, על הגנת הסביבה".

"השרה גמליאל תביא מחר לממשלה תוכנית עם תקציב כדי לנקות את החופים", הוסיף נתניהו. "דיברתי עכשיו עם שר האנרגיה המצרי שבא אלינו, והצענו שכל האוניות שאתם רואים פה יופעלו על גז טבעי במקום הדלק שמזהם, כפי שקורה כאן. אני חושב שאם יהיה איגוד של כמה מדינות, אנחנו יכולים להביא תוך כמה שנים לשינוי עצום, כדי שיהיה ים נקי, מדינה נקייה וחופים נקיים".

גמליאל אמרה: "כדי להתגבר על המערכה אנחנו צריכים לגייס עשרות מיליוני שקלים שיושקעו בניקיון החופים. יש לנו אפשרות לתבוע את חברת הביטוח של הספינה האחראית לזיהום, ונעשה הכל כדי לאתר אותה. חובתנו המוסרית כלפי הציבור והסביבה היא לאתר את האחראים לאירוע. המטרה שלנו היא לפתוח את עונת הרחצה בזמן. אנחנו צריכים להסתכל לעבר העתיד – האירוע הזה ואירועים נוספים בעולם מלמדים אותנו עד כמה נחוץ להיגמל מהדלקים המזהמים ולעבור לאנרגיות מתחדשות".

בתוך כך, בשל זיהום הים התיכון והחופים בזפת – מראש הנקרה ועד חופי המועצה האזורית חוף אשקלון (זיקים) – הודיעו משרדי הפנים, הגנת הסביבה והבריאות כי אין להגיע לחופים לפעילות רחצה, ספורט ונופש, וזאת עד להודעה חדשה. "חשיפה לזפת עלולה להזיק לבריאות הציבור", נמסר מטעמם. "המשרדים ממשיכים במעקב ויעדכנו את הציבור ככל שיידרש".

תגיות:זיהוםגילה גמליאלזפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה