פעילות הידברות

המכתב המטלטל למחלקת אמ"א: "אתם צריכים לוותר - או על האם, או על התינוקת!"

מקרה מטלטל וסוחט דמעות הגיעה לשולחנה של קלינה ממחלקת אמ"א הידברות. על הפרק עמדה הכרעה גורלית: או שמצילים את האם, או את התינוקת. האישה שטלטלה את המדינה, חושפת בפרסום ראשון את הסיום הדרמטי

  • ח' אדר התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בודדות הן הפעמים שאנו מקבלים עדות חיה, סיפור מצמרר מכלי ראשון שמעניק הצצה דרמטית, ולו כדי חרך צר, אל פעולות ההצלה חובקות העולם של מחלקת אמ"א בהידברות. סיפורים מסמרי שיער מסתובבים שם מתחת לשולחנות. סיפורים שכול כולם גבורה ומופת מתגלגלים שם בינות לעמודות המתנדבות. בחרנו להציג לכם סיפור טרי, מטלטל ולא פחות: חיים של אמא ותינוקת ניצלו בזכות התמיכה והסיוע של מחלקת אמ"א. המכתב המלא שמגולל את הסיפור הדרמטי הגיע לידי קלינה. לא נגענו, רק העתקנו.

"היי קלינה ממחלקת אמ"א.

"את בטח זוכרת אותי, את מכירה את הסיפור שלי. אבל אני מרגישה זכות לגולל את מה שקרה איתי שלב אחר שלב. מגיע לך לדעת הכל.

"אני אישה חרדית, אם לשבעה ילדים, בחודש 6 להיריון השמיני. ביום בהיר אחד גיליתי שאני מאומתת לקורונה. כן. הקורונה שתפסה כל כך הרבה אנשים, הגיעה גם אלי. התפנינו, אני ובעלי, למלונית, וקיווינו לטוב. תוך כדי שאנחנו מתחילים להתמקם במלונית ולמצוא את הפינה שלנו, התחלתי להרגיש רע. כמה רע? הרגשתי שאני לא נושמת יותר. לא מצליחה לשאוף אוויר לתוך הריאות. בסתר לבי התחלתי לחשוש על התינוקת החמודה שיש לי בבטן.

"פינו אותי לבית החולים, והמצב הלך והתדרדר מיום ליום.

"בעקבות מצבי הקשה, החליטו הרופאים להרדים ולהנשים אותי. מי שקצת מבין את המשמעות של "מורדמת ומונשמת", מבין שזו התחנה אחרונה. מכאן - או שהנס קורה וחוזרים לחיים, או ש....

"מובן שאני לא זוכרת כלום, אבל אחר כך סיפרו לי שדבר המקרה שלי הגיעה לכל כלי התקשורת בארץ. כולם סיקרו את היולדת הצעירה שהורדמה והונשמה, וטרם ידוע מה גורל העובר. מה שלא סופר בכלי התקשורת, זו המלחמה שניהלה מחלקת אמ"א על חייה של התינוקת.

"כבר החלמתי מהקורונה, ואז הסתבכתי עם מחלות אחרות. דלקת ריאות חריפה ועוד כמה זיהומים לא קטנים היו רק חלק מהרשימה. המצב החמיר כל כך, עד שהרופאים הגיעו למצב של הכרעה אכזרית למדי: להציל אותי, או את העובר. אי אפשר את שנינו. לא פחות ולא יותר. "העובר מפריע לגוף של האם להשתקם מהקורונה", הסבירו הרופאים. "אנחנו ממליצים על הפסקת חיי העובר בשביל שנוכל להציל את חיי האם", הציעו הרופאים במילים חלקלקות, לקוניות וקרות. בני משפחתי כבר נטו להסכים. ברור שחיי היו חשובים להם יותר. אך כמוצא אחרון, הם התייעצו איתך, קלינה. אמרו שאת מבינה משהו וחצי בענייני הפלות. מתברר שאת באמת יודעת.

"סיפרו לי שבאותו לילה קריטי, שעה שקראו לבני משפחתי להיפרד ממני, בעלי דיבר איתך בטלפון. הוא מסר לך את דברי הרופאים, ושאל מה דעתך. היום, אני מרגישה שכל מה שהם רצו זה להיפטר מהנשמה הטובה שהייתה לי בבטן. הם לא מכירים אותה, למה הם לא נתנו לה תקווה?! למה הם רצו באבחת זריקה אחת להפסיק את החיים שלה?! כאילו מה, חסרים אנשים שמתו בתקופה האחרונה?!

"את, כמו אריה, עמדת מול הדעה הברורה של כל הרופאים שאמרו להפיל את העובר. "אין סיכוי שהאם נשארת לחיות והתינוק לא", צעקת ודרשת. היה ניכר שאת באמת מתכוונת לטובת העובר, שאפילו לא הכרת. את צעקת את הצעקה שהוא לא יכול לצעוק.

"מתוך הניסיון רב שצברת החלטת לנסות עוד ניסיון. ביקשת מצוות בית החולים לכל הפחות ליילד אותי. בטוב טעם "הצעת" להם פשרה: "אתם רוצים להפריד את הילד מהרחם ובכך להציל את האם? אין שום בעיה, תיילדו אותה. אבל אל תפילו לה את הילד". הצעה הגיונית כל כך. לא מבינה עד לרגע הזה איך הם לא חשבו על זה קודם.

"היום, אני רוצה להגיד לך שאת היית השליחה הנאמנה להצלת חיים. לא רק של התינוק, אלא גם שלי. כי בזכות ההתעקשות שלך - גם אני וגם התינוקת החמודה חיים וקיימים, נושמים ושמחים.

"חיבקת אותי מרחוק. שלחת לי ולמשפחתי ארוחות חמות, דאגת לבייבי-סיטרים לילדים האחרים ונתת לבעלי כח לעמוד מול כולם, להסביר ולדרוש לא לוותר על אף אחד. לא על התינוקת החמודה ולא על אמא שלה.

"מהרגע שבו הרופאים קיבלו את דעתך, הכל השתנה. צוות בית החולים יילד אותי בלידת חירום. התינוקת הועברה לפגייה, ואילו אני התחלתי בתהליך שיקום ארוך אך מלא בסיפוק: התינוקת חייה ונושמת. אין לי מילים להודות על המתנה. אני בטוחה שכל זה לא היה קורה בלעדיך. רק בזכות ההתעקשות שלך, הנחישות שלך, אני זוכה היום לחבוק תינוקת.

"אני לא מכירה אותך ואת הפעילות של מחלקת אמ"א מספיק, אך אם תגידי לי היום שמחלקת אמ"א הצילה עד כה אלפי תינוקות ונשמות - אני פשוט אאמין לך. כי אני ראיתי את זה בעיניים שלי. אני ראיתי את הנחישות בעיניים שלך. אני זכיתי לראות את רוח הקרב שיש לך על כל ילד יהודי, ולא ממש משנה מי הוא ומה הוא".

זהו. עד כאן המכתב. נדמה שכל מילה מיותרת. כל משפט עודפת.

יהודים, נקמה!!! הם רצו להשמיד אותנו, אנחנו נבנה את דור העתיד.

זה הזמן שלך לשותפות בהצלת התינוקות ולשותפות עם מחלקת אמ"א. תורמים, ומצילים חיים חדשים, דווקא עכשיו!

חייגו: 073-2221212, או לחצו כאן.

 

תגיות:זכר למחצית השקלמחלקת א"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה