חדשות יהדות

"הפך לויראלי": עורך הדין של טראמפ מסביר מדוע לא חבש כיפה, במהלך משפט ההדחה

דיויד שואן, שכיהן כעורך דינו היהודי של הנשיא דונאלד טראמפ וייצג אותו במהלך משפט ההדחה, התראיין השבוע לרשת חדשות מקומית בניו יורק, ובה התייחס לעובדה שנהג לוותר על חבישת כיפה מול הסנאט, מחשש לתקריות אנטישמיות

אא

דיויד שואן, שכיהן כעורך דינו היהודי של הנשיא דונאלד טראמפ וייצג אותו במהלך משפט ההדחה, התראיין השבוע לרשת חדשות מקומית בניו יורק, ובה התייחס לעובדה שנהג לוותר על חבישת כיפה מול הסנאט, מחשש לתקריות אנטישמיות. 

"זאת החלטה מוזרה שאני נאלץ לקבל בכל פעם", הוא מסביר בראיון לרשת i24NEWS. "רק כשאני הולך לבית המשפט ומופיע מול שופט, אני חובש את הכיפה שלי. מול חבר מושבעים, קיבלתי לפני שנים את ההחלטה שלא לחבוש את הכיפה, בגלל תקרית אנטישמית שאירעה בברוקלין, עם מושבעים אנטישמיים".

עוד הסביר שואן כי בכל פעם ששתה מים במהלך דיון בבית המשפט על מהלך ההדחה של טראמפ, כיסה את ראשו עם ידו וזכה לאינסוף תגובות על כך. "קיבלתי החלטה שלא לחבוש כיפה כשאני מדבר מול הסנאט, ובחלק מהימים שכחתי שהיא כבר על ראשי. נכנסתי איתה לבית המשפט ואנשים חשבו לעצמם: 'מה עובר עליו, למה הוא חובש את הכיפה דווקא היום?!'. באמת לא חשבתי שזה עניין גדול, אלא משהו שנדרש ממני במסגרת מצוות 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. הרגשתי שתפקידי במשפט הוא להגן על החוקה האמריקאית באותה מידה שהגנתי על דונלד טראמפ, וזה היה כבוד גדול עבורי לייצג את שניהם".

כשנשאל כיצד הרגיש להיות בלי הכיפה, השיב שואן כי "עבורי זה לא רגיל ומוזר אפילו, לשתות משהו בלי הכיפה. בירכתי, כיסיתי את הראש כדי לציין שאלוקים נמצא מעליון, ואני מברך את הברכה. בכל פעם שהייתי שותה ולא היה לי שום דבר זמין לכסות איתו את הראש, כיסיתי את הראש עם היד, וזה הפך לסיפור ויראלי", הוא אמר בחיוך. 

תגיות:יהודיכיפהעורך דיןטראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה