חדשות בארץ

נתניהו: "כל סיכוי ממשי להשבת הנעדרים ממוצה עד תום"

בנאום בטקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, שנערך בהר הרצל בירושלים, אמר ראש הממשלה נתניהו כי ישראל ממשיכה לפעול מול "ממשלות וגורמים" כדי להשיב את הנעדרים: "איננו מוותרים על אף אחד". שר הביטחון בני גנץ שיגר מסר לחיזבאללה: " אם נצטרך להגיע לימי קרב – לבנון תרעד, וחיזבאללה ייפגע אנושות"

נתניהו בהר הרצל, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו בהר הרצל, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

בהר הרצל בירושלים התקיים הבוקר (חמישי) טקס הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל, שמקום קבורתם לא נודע. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו בטקס, כי מדינת ישראל משקיעה מאמצים בלתי פוסקים בנושא השבויים והנעדרים: "לעיתים מדובר במאמצים חובקי עולם, פשוטו כמשמעו. מיטב האנשים בצה"ל ובמערכת הביטחון מגויסים".

"רעות לוחמים היא לא רק בקרב תחת אש ועופרת, היא גם אחרי הקרב בנפול חברנו חלילה – לצידנו, או בזירה עלומה. איננו משאירים חיילים מאחור. כולנו ערבים זה לזה".

בהמשך דבריו הזכיר נתניהו את הבאתו לקבורה בישראל של זכריה באומל הי"ד, אחד מנעדרי קרב סולטן יעקוב במלחמת לבנון הראשונה: "לפני שנתיים הייתה לי זכות הגדולה להחזיר את באומל הביתה. כולנו זוכרים את ההתרגשות ששטפה את המדינה כשזכריה נטמן בהר הזה, בחיק אדמת המולדת. אנחנו מודים לנשיא פוטין על המאמצים העקביים שלו בעניינים אלה, וגם על הסיכונים שנטלו על עצמם לוחמים רוסיים בהבאת זכריה באומל אלינו".

"השבתו של באומל לישראל הייתה חשובה מאוד כשלעצמה, ובד בבד היא נתנה חיזוק ועידוד לכל הגורמים שעושים לילות כימים לסגירת מעגלים נוספים", הוסיף ראש הממשלה. "גם בימים אלה אנו ממשיכים לפעול מול ממשלות וגורמים. כל בדל מידע, כל קצה חוט נבדק, כל סיכוי ממשי להחזיר את הבנים ממוצה עד תום. איננו מוותרים על אף אחד. כל הנעדרים חשובים, כולם בליבנו, ולא נרפה מהעיסוק בעניינם עד להשבתם הביתה".

שר הביטחון בני גנץ אמר בנאומו: "אנחנו לא מפסיקים לפעול בכדי להשיב הביתה את אורון שאול והדר גולדין ז"ל, שאני חש אחריות אישית עליהם כמי ששלח אותם לקרב. בלי שזה יקרה – עזה לא תוכל להתפתח. לא ננהג כמוהם, כמו החמאס, כחיות אדם – לא נמנע תרופות ומזון. אך לא נאפשר פיתוח אמיתי וארוך טווח ברצועה עד שישובו בנים לגבולם".

"ישראל בונה בימים אלו יחסים עם מדינות ערביות רבות, וגם אותן אנו רותמים כל העת למאמץ ההומניטרי הזה. אני, מערכת הביטחון והמערכת המדינית כולה, פועלים בסיוע מצרים ומדינות נוספות להשבת חיילנו מרצועת עזה, ונמשיך להפוך כל אבן, על מנת לאתר כל נופל, בכל מקום שהוא".

גנץ התייחס בדבריו לאיומים שהשמיע מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה: "גם בימים אלו, ולמרות שישראל היא הכוח החזק ביותר במזרח התיכון, יש מי שמאיימים עלינו במחירי המלחמה או 'ימי קרב'. ואכן, אם יהיו ימי קרב בחזיתות השונות, הם יהיו קשים לעורף הישראלי, אך הם יהיו קשים ונוראיים קודם כל עבור אויבינו. הדבר נכון במיוחד לחיזבאללה וגם לחמאס, שפועלים לבניית יכולת התקפית מתוך אוכלוסייה אזרחית ומבצעים בכך פשע מלחמה. מול האיום הזה, צה"ל ערוך לכל הפעלת כוח שתידרש. אם נצטרך להגיע לימי קרב – לבנון תרעד, וחיזבאללה ייפגע אנושות".

תגיות:בני גנץחללי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה