חדשות בארץ

ביידן: חשוב לקדם את השלום בין ישראל והפלסטינים

בעקבות שיחתו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם הבית הלבן הודעה רשמית לפיה הנשיא "מתכוון לחזק את כל ההיבטים של השותפות" בין שתי המדינות: "הוא הדגיש את החשיבות של עבודה לקידום השלום ברחבי האזור, כולל בין ישראלים לפלסטינים"

נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

הבית הלבן פרסם הלילה (חמישי) הודעה רשמית בעקבות שיחתו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו – השיחה הראשונה ביניהם מאז נכנס הנשיא האמריקני לתפקידו בחודש שעבר.

"הנשיא אישר את מחויבותו ההיסטורית האיתנה לביטחונה של ישראל, והבהיר כי הוא מתכוון לחזק את כל ההיבטים של השותפות בין ארצות הברית וישראל, כולל שיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק שלנו", נאמר בהודעה.

עוד צוין, כי "המנהיגים דנו יחד בחשיבות המשך ההתייעצות ההדוקה בנושאי ביטחון אזוריים, כולל איראן. הנשיא הדגיש את תמיכתה של ארצות הברית בנורמליזציה שהושגה לאחרונה ביחסים שבין ישראל למדינות בעולם הערבי והמוסלמי. הוא הדגיש את החשיבות של עבודה לקידום השלום ברחבי האזור, כולל בין ישראלים לפלסטינים. יחד, הם אישרו את האינטרס המשותף שלהם להמשך שיתוף פעולה אסטרטגי כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפני האזור".

מלשכת ראש הממשלה נמסר אמש, כי "השיחה הייתה ידידותית וחמה ביותר ונמשכה כשעה. שני המנהיגים ציינו את הקשר האישי רב השנים ביניהם, ואמרו שיפעלו יחד להמשך חיזוק הברית האיתנה בין ישראל לארצות הברית".

עוד נאמר בהודעת לשכת ראש הממשלה, כי "הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, באיום האיראני ובאתגרי האזור, וסיכמו על המשך הידברות ביניהם. כמו כן, הנשיא בירך את ראש המשלה על מנהיגותו במאבק בקורונה, והשניים החליפו דעות על דרכי ההתמודדות עם המגפה".

מאז נכנס לבית הלבן ב-20 בינואר, שוחח ביידן עם מנהיגים ברחבי העולם, אולם בניגוד לקודמיו דונלד טראמפ וברק אובמה – ששוחחו עם נתניהו בימים הראשונים לכהונתם – הוא לא מיהר להתקשר עמו. השיחה המיוחלת הפכה לסוגיה, שזכתה לעניין רב בתקשורת האמריקנית. דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה שלשום כי ראש הממשלה יהיה המנהיג הראשון במזרח התיכון עמו ישוחח ביידן, והוסיפה כי השיחה בין השניים תתקיים בקרוב.

תגיות:ארצות הבריתג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה