חדשות יהדות

מרגש: נער על הרצף האוטיסטי, שכמעט לא מדבר - עלה לתורה ואמר ’שמע ישראל’

עין לא נותרה יבשה השבוע, כאשר משה מזרחי - נער בן 13 שנמצא על הרצף האוטיסטי וכמעט שאינו מדבר - הפתיע את הנוכחים במקום כשהניח תפילין, אמר 'שמע ישראל' ואת הפרשה למרות שלא התכונן לכך, בריכוז מלא ובהתרגשות, במשך 40 דקות 

משה במעמד המרגש (צילומי מסך מתוך סרטון שהפיצה המשפחה)משה במעמד המרגש (צילומי מסך מתוך סרטון שהפיצה המשפחה)
אא

עין לא נותרה יבשה השבוע, כאשר משה מזרחי - נער בן 13 שנמצא על הרצף האוטיסטי וכמעט שאינו מדבר - הפתיע את הנוכחים במקום כשהניח תפילין, ואמר 'שמע ישראל' בלי להתבלבל, כנגד כל הסיכויים. 

בר המצווה של משה אורגנה על ידי בני משפחתו ברגע האחרון, היות והמשפחה שהתה בבידוד. בר המצווה נחגגה בבית הכנסת בשכונת התקווה בתל אביב, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אמו של משה, ליאת שמה, פרצה בבכי כאשר ראתה את בנה עולה לתורה מבלי שהתכונן לכך, ואומר את כל הפרשה כולל 'שמע ישראל'. 

לדבריה, היות ומשה לא מדבר כמעט, הם אפילו לא ניסו ללמד אותו את הפרשה. "אף אחד לא האמין שהוא מסוגל ללמוד אותה. יש לי שני ילדים עם פיגור שכלי בינוני, ולפני ארבע שנים הבכור עלה לתורה, הוא סירב ובעלי עלה במקומו. זה בדיוק מה שחשבנו שיקרה גם הפעם. מה גם שכל המשפחה חלתה בקורונה חוץ מהבן הבכור, והיינו בבידוד עד יום חמישי האחרון, אז לא היה לנו זמן להתכונן", אמרה האם בראיון ל'ישראל היום'. 

ולמרות שהוא לא התכונן, ולמרות שהוא לא מדבר, ולמרות שאף אחד לא האמין בו - משה הפתיע את בני משפחתו כאשר במשך 40 דקות היה סובלני וחזר מילה במילה אחרי הברכות, בעזרתו של הרב מנדי בליניצקי, שליח חב"ד שדאג לפן הרוחני של בר המצווה. 

עוד הוסיפה ליאת וסיפרה כי בחיי היום יום שלו, משה נעזר בה בפעולות פשוטות כמו להתלבש, כי הוא פשוט לא מסוגל לבד. כשהרב מנדי פנה אליה וביקש לעזור עם בר המצווה, היא הייתה סקפטית אבל אמרה לו "תנסה". כמו כולם, גם היא לא האמינה שהוא יתחבר למילים או יישאר רגוע ומרוכז במשך כל התפילה. "הוא היה מאה אחוז בתוך זה, וראו על הפנים שלו כמה שהוא התרגש. אני פרצתי בבכי, וכולם בכו ביחד איתי", סיכמה האם. 

תגיות:נעראוטיזםשמע ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה