חדשות בארץ

בית משפט העליון קבע: אסור לנהגים להשתמש באפליקציית pango

מאבקי הון ובלעדיות עתידים לחסל את האופציה הנוחה של חניה סלולארית בערים מרכזיות רבות ברחבי הארץ. אם עד יום ראשון הקרוב לא ייחתמו הסכמים בין העיריות לבין ספקית החניות - נשוב לשלם חניות במדחנים ובתווי חניה

אא

החנייה הסלולארית הפכה מזמן לסיוע משמעותי אצל נהגים שחסכו לעצמם דו"חות מיותרים ובזבוז זמן בחיפוש אחר מתקני תשלום. אפליקציה פנגו - דרכה שולמו חניות ברחבי הארץ, הפכה לפופולארית ומבוקשת. בשנת 2007 זכתה חברת פנגו במכרז שערכה החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי - ומספקת מאז, בין היתר, שירותי חניה סלולארית בערים רבות בבלעדיות.  אולם אתמול, שני, משכה חברת פנגו את בקשתה להאריך את ההתקשרות עם משכ"ל.

המשמעות: אם לא ייחתמו הסכמים בין העיריות לבין ספקי החניה, החל מיום ראשון הקרוב, בערים בהן פנגו פועלת ללא מתחרים, לא תהיה אפשרות לחניה סלולארית. הערים בהן ייאסר השימוש: ירושלים, פתח תקווה, חיפה, בני ברק, אילת, גבעת שמואל, נצרת, עכו, כרמיאל, נהריה, ראש העין ונס ציונה, וזאת מפני שהחברה לא חתומה על הסדר מקומי עם הערים האלו.

בסוף חודש פברואר האחרון פרסמה משכ"ל בהוראת בית משפט, מכרז לבחירת ספק חניה סלולארית ארצי חדש, נגדו הוגשו לפחות ארבע עתירות על ידי גופים שונים. בין היתר נטען, כי תנאיו מפלים וחורגים מעבר לסמכויותיה של משכ"ל. בדיון שנערך בתחילת השבוע, נאמר בבית המשפט העליון, אליו הגיעה הסוגיה, כי למשכ"ל ניתן פרק זמן של שנה להוציא מכרז חדש, וכי לרשות ציבור הצרכנים עומדות אפשרויות נוספות בזמן שבין סיום ההסדר הקיים לבין בחירת הספק החדש. על כן משכה פנגו את בקשתה להארכה, ומועד סיום פעילותה כספקית החניה הסלולארית ארצית - נותר כשהיה, ב-25.4.15.

המרוויחה הגדולה מההחלטה היא חברת "סלופארק", המספקת שירותי חנייה ב-30 ערים ורשויות מקומיות. לפי הערכות שונות, כ-70% מכלל התשלומים על חניות במקומות ציבוריים בישראל מתבצעים כיום באמצעות הטלפון, ולחברות העוסקות בתחום יש כ-1.3 מיליון לקוחות, כשמרביתם (80%) משלמים באמצעות אפליקציה והיתר באמצעות חיוג למוקד השירות.

"פנגו פועלת בימים אלה על מנת שציבור לקוחותיה יוכל להמשיך וליהנות משירותי החניה שהיא מעניקה, באמצעות התקשרות ישירה מול הרשויות המקומיות", נמסר מפנגו. "אנו מקווים ומאמינים שהרשויות המקומיות בהן פנגו הייתה פעילה עד כה, ישתפו עמה פעולה ויאפשרו לתושביהן להמשיך ולשלם עבור חניה בכחול לבן באמצעות פנגו גם לאחר שההסכם עם משכ"ל יגיע לסיומו".

 

תגיות:נהיגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה