חדשות בריאות

קבינט הקורונה ידון בהמשך פתיחת המשק

שרי כחול לבן יתבעו בישיבת קבינט הקורונה להמשיך באופן מיידי עם מתן ההקלות במשק, בהתאם לתו הירוק. מנגד, ראש הממשלה נתניהו ומשרד הבריאות ידרשו להמשיך בפתיחה הדרגתית וזהירה של המשק

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

ברקע הירידה המתונה המסתמנת בתחלואה, קבינט הקורונה יתכנס בצהריים (ראשון) כדי לדון בהמשך פתיחת המשק. שרי כחול לבן ידרשו בישיבה להרחיב באופן מיידי את מתן ההקלות על פי מתווה התו הירוק. מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד הבריאות מתנגדים לפתיחה מהירה, וסבורים כי יש להמתין עם המשך ההקלות עד ליום שלישי הבא, 23 בפברואר.

בריאיון הבוקר לכאן ב', אמר פרויקטור הקורונה הלאומי, פרופ' נחמן אש, כי לדעתו המקצועית "כדאי ונכון" להמתין עם המשך פתיחת המשק: "צריך להמתין פרק זמן של שבועיים בין צעד לצעד, כדי לראות את ההשפעה של הצעדים. אנחנו נמצאים בתקופה של ירידה, אבל אנחנו יודעים בוודאות שאם נפתח בחוסר אחריות – התחלואה תעלה בעוד שבועיים בצורה שלהערכתנו יכולה להיות לא נשלטת, ואז נצטרך שוב לסגור".

"השיטה הזו לא טובה, בעיקר מול הווריאנט הבריטי שמדביק במהירות", הדגיש פרופ' אש. "הסיכון שיהיה גל נוסף הוא סיכון גדול. צריך סבלנות של עוד שבוע-שבוע וחצי. בלי הסבלנות הזו – התוצאה תהיה גל נוסף בוודאות".

באשר למערכת החינוך, אמר פרופ' אש כי פתיחתה צריכה אף היא להיעשות בהדרגה: "המוטציה הבריטית נוטה להדביק יותר ילדים. צריכים לראות שאין מקרי הידבקות רבים, ונוכל להמשיך לפתוח הלאה".

בהתייחסו לפרסומים על התחלתם של ניסויים בילדים לבדיקת יעילות החיסון נגד קורונה ובטיחותו, העריך פרופ' אש כי החיסון עבור ילדים נמצא ב"מרחק של חודשים". לדבריו, "צריכים תמיד להמתין לתוצאות הניסוי ולראות עד כמה החיסון היה אפקטיבי. אין ספק, שמאוד חשוב שיהיה חיסון גם לילדים כדי שנוכל להגיע לחסינות עדר בכל המדינה".

על פי מתווה היציאה מהסגר, שהוצג בשבוע שעבר בקבינט על ידי הפרויקטור, הפעימות הבאות של ההקלות יבוצעו בהתאם בהתאם למדדים מוגדרים של שיעורי המתחסנים באוכלוסייה, מספר החולים הקשים ומקדם ההדבקה (R). במסגרת הפעימה הראשונה, שכבר נכנסה לתוקף, בוטלו מגבלת המרחק מהבתים והאיסור לשהות בבית של אדם אחר, הותרה פעילות עסקים אחד על אחד, נפתחו מקומות עבודה ללא קהל, הותר איסוף מזון ממסעדות (טייק אווי), ושמורות הטבע והגנים הלאומיים נפתחו לקהל.  בנוסף, מערכת החינוך חזרה לפעילות חלקית: ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' שבו למוסדות החינוך ביישובים ירוקים וצהובים, וכן ברשויות כתומות שציון הרמזור שלהם פחות מ-6.5 ושיעור המתחסנים בהן בקרב בני 50 ומעלה הוא 70% לפחות. ברשויות אדומות הותרו פעילויות חינוכיות בשטח פתוח בקבוצות של עד עשרה תלמידים (כולל מורה).

במסגרת הפעימה השנייה, שתאריך היעד המשוער שלה הוא 23 בפברואר, יחזרו ללימודים כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב ביישובים ירוקים וצהובים, וכן ברשויות כתומות גבוליות בהן למעלה מ-70% מחוסנים. בתחום המסחר, תותר פתיחתן של חנויות הרחוב ללא צורך בתו ירוק. פתיחתם של קניונים, חדרי כושר, אירועי תרבות וספורט, מוזיאונים ותערוכות, ספריות ומלונות תתאפשר רק בתנאי התו הירוק. יישום פעימה זו יותנה בעמידה במדדים הבאים: שלושה מיליון מחוסנים במנה שנייה, למעלה מ-90% מחוסנים בקרב בני ה-50 ומעלה, מקדם הדבקה קטן מ-1, ופחות מ-900 חולים קשים.

הפעימה השלישית, המיועדת להתבצע ב-9 במרץ, תחזיר ללימודים גם את תלמידי כיתות ז'-י' ביישובים הירוקים והצהובים, וכן ביישובים כתומים גבוליים עם למעלה מ-70% מחוסנים. במסגרת פעימה זו תותר פעילותם של בתי קפה ומסעדות קטנות ללא תו ירוק. פתיחה בתנאי התו הירוק תתאפשר למסעדות גדולות (הזמנה מראש), למלונות (הפעלה מלאה) וגני אירועים, לאטרקציות ולכנסים. גם מעבר לשלב זה יותנה בעמידה בממדים: ארבעה מיליון מחוסנים במנה שנייה, שיעור התחסנות של 95% לפחות בקרב בני ה-50 ומעלה, וכן יציבות במספר החולים הקשים ובמקדם ההדבקה.

תגיות:סגרקבינט הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה