חדשות בארץ

חדשות השבת: 4,595 נדבקים חדשים אובחנו אתמול, תובע חדש בהאג

חברת אסטרהזניקה תפתח בניסוי החיסון שפיתחה נגד קורונה על ילדים ונערים בגילאי 17-6, והשיחה הסוערת של טראמפ ומנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים. כל מה שחשוב לדעת

אא

4,595 בני אדם אובחנו אתמול (שישי) כנשאי קורונה. משרד הבריאות עדכן כי פוענחו כ-67 אלף בדיקות, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 7.1%. בבתי החולים מאושפזים 1,540 חולים, מתוכם 992 במצב קשה. 296 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה אותרו כ-722 אלף נשאי קורונה. מניין הנפטרים עומד על 5,340.

אתמול חוסנו בישראל קרוב ל-76 אלף איש נגד הנגיף, מחציתם קיבלו את המנה הראשונה. מתחילת מבצע החיסונים חוסנו 3,820,505 בני אדם – 41.46% מהציבור – 2,453,631 מתוכם, המהווים 26.63% מהאוכלוסייה, קיבלו את שתי המנות.

חברת אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד יפתחו בניסוי לבדיקת יעילותו ובטיחותו של החיסון שפיתחו נגד קורונה עבור ילדים ונערים בגילאי 17-6. בניסוי ישתתפו כ-300 נסיינים, והתוצאות צפויות להתקבל לקראת סוף השנה.

עורך הדין הבריטי קארים חאן נבחר אתמול לתובע של בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג. חאן בן ה-50 יחליף בחודש יוני את התובעת פאטו בנסודה, שכיהנה תשע שנים בתפקיד. מבין המועמדים שהתמודדו על התפקיד, חאן נחשב לפרגמטי ביותר ולמועמד המועדף על ישראל. הוא צפוי להכריע בשאלה האם לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורצועת עזה. כזכור, בשבוע שעבר קבעו שופטי בית הדין כי נתונה בידיו הסמכות לפתוח בחקירה זו.

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, התחמקה אתמול – במהלך תדרוך לעיתונאים – מלענות בבירור על השאלה האם ישראל וסעודיה הינן בעלות ברית חשובות של ארצות הברית. היא ציינה, עם זאת, כי לארצות הברית "מערכת יחסים ארוכה וחשובה" עם ישראל.

במהלך התדרוך נשאלה סאקי מדוע הנשיא ג'ו ביידן טרם שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומתי תיערך שיחה ביניהם. היא ענתה כי אינה יכולה להשיב על כך, אולם הוסיפה: "אני יכולה להבטיח שהוא ידבר עם ראש הממשלה בקרוב, והוא מצפה לעשות זאת".

רשת CNN חשפה היום, כי במהלך המהומות בגבעת הקפיטול בחודש שעבר ניהל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שיחה סוערת עם מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מקארתי. על פי הדיווח, מקארתי – שהיה באותה עת בתוך בניין הקפיטול – אמר לטראמפ כי המתפרעים פורצים ללשכתו דרך החלונות. הוא אמר כי מדובר בתומכיו של הנשיא, והפציר בו לקרוא להם לעזוב את הקפיטול. טראמפ מצדו הטיח בבכיר הרפובליקני: "האנשים האלה מוטרדים מהבחירות יותר ממך". מקארתי הגיב בזעם: "עם מי אתה חושב שאתה מדבר?".

בתוך כך, דווח ב-CNN כי מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, הסנאטור מיץ' מקונל, אינו מתכוון לתמוך בהדחתו של טראמפ, במשפט המתנהל נגדו בסנאט. טראמפ מואשם על ידי התובעים, נציגי המפלגה הדמוקרטית, בהמרדה שהובילה למהומות. המשפט אינו צפוי להסתיים בהדחתו של טראמפ; לשם כך נדרש רוב של שני שלישים, שכדי להשיגו על הדמוקרטים לשכנע 17 סנאטורים רפובליקנים לתמוך בהרשעתו של הנשיא לשעבר.

 

תחזית מזג האוויר

מחר יהיה בהיר בדרך כלל. בטמפרטורות תחול עלייה ניכרת, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

ביום שני מזג האוויר יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. במהלך היום יחלו לנשב רוחות ערות שילכו ויתחזקו, ובדרום הארץ ייתכן אובך. משעות הצהריים יחלו לרדת גשמים מקומיים, בעיקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. במהלך הלילה הגשמים צפויים להתחזק ולהתפשט בהדרגה עד לצפון הנגב, והם ילוו בסופות רעמים. קיים חשש משטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח.

ביום רביעי מזג האוויר יהיה גשום וסוער. גשם לפרקים, מלווה בסופות רעמים, ירד מהצפון ועד לצפון הנגב. בנגב ובערבה ייתכנו גשמים מקומיים. קיים חשש משטפונות בנחלי הדרום והמזרח. ינשבו רוחות חזקות בכל חלקי הארץ. בדרום יהיה אביך, ואף ייתכנו סופות חול מקומיות. שלג ירד בחרמון ובגולן, ובפסגות הרי הצפון. שלג צפוי לרדת גם בפסגות הגבוהות של הרי המרכז, וייתכן שאף בפסגות הרי ירושלים לקראת ערב. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת, ויהיה קר מהרגיל לעונה.

תגיות:דונלד טראמפנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה