חדשות בעולם

פרטים חדשים על החיסול הדרמטי: כך חיסלה ישראל את מדען הגרעין

הברחת נשק מפורק לתוך איראן; מעקבים על ידי עשרים סוכנים ישראלים ואיראניים; הפעלת נשק מרחוק ופיצוץ הראיות בזירה: תחקיר מקיף חושף פרטים חדשים על חיסולו של "אבי הגרעין האיראני", המדען מוחסן פחריזאדה ליד טהרן

  • כ"ט שבט התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תחקיר מקיף שפרסם השבועון הבריטי "The Jewish Chronicle" חושף פרטים חדשים אודות חיסולו של מדען הגרעין האיראני, מוחסן פח'ריזאדה. על פי התחקיר, פח'ריזאדה, שחוסל בסמוך לטהרן, נהרג בעזרת נשק שהוברח לתוך הרפובליקה האסלאמית על ידי המוסד הישראלי.

מן התחקיר עולה כי המוסד התקין את הנשק האוטומטי על טנדר מסוג ניסאן, אחרי שהוברח לתוך איראן כשהוא מפורק לחלקים. עוד מצוין שצוות של יותר מעשרים מרגלים – בהם ישראלים ואיראנים – לקחו חלק במארב לפחריזאדה, וזאת לאחר מעקב מקיף שנערך במשך שמונה חודשים.

על פי התחקיר, הנשק היה כבד כל כך, במשקל של טון לפי הדיווח, שכן הוא כלל גם פצצה שהשמידה את הנשק, כדי שלא להותיר ראיות בזירה.

כשהוא מתבסס על ציטוטים של גורמים מודיעיניים, נטען בתחקיר כי מדובר היה בפעולה ישראלית בלבד, ללא מעורבות אמריקנית, למרות שארה"ב עודכנה מראש כי ישראל עומדת לחסל את מי שכונה "אבי הגרעין האיראני".

עוד עולה מן התחקיר שאיראן העריכה בסתר שיידרשו 6 שנים עד שהמחליף של פח'ריזאדה יהיה מוכן באופן מלא. כן מצוין כי חיסולו של אבי הגרעין האיראני האריך את התקופה שייקח לאיראנים לפתח נשק גרעיני לשנתיים במקום שלושה חודשים וחצי.

מוחסן פח'רי-זאדה מהאבאדי חוסל ב-27 בנובמבר 2020. הוא היה ראש תוכנית הגרעין האיראנית, קצין בדרגת בריגדיר גנרל במשמרות המהפכה האסלאמית ובמשרד ההגנה האיראני, פרופסור לפיזיקה גרעינית באוניברסיטת האימאם חוסיין בטהראן, וראש המרכז למוכנות וטכנולוגיות הגנה מודרניות.

תגיות:איראןחיסולישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה