סיפורים אישיים

פוסט מטלטל: "אבא היה צדיק אמת, שסבל המון עד שהחזיר נשמתו לבורא"

בדיוק לפני שנה איבדה שמחה דסה את אביה, וכתבה על כך פוסט מרגש ביותר, שלא יותיר עין יבשה 

אא

שתיים בצהריים לפני שנה בדיוק. 

שמחה דסה יוצאת עם האחיות שלה מהבית של ההורים, כשגוש כבד בגרונה ועיניה דומעות ושורפות. זה עתה חזתה במו עיניה באביה הגוסס ב"חרחוריו האחרונים, כשניסה במאמץ גדול להחזיק עוד קצת בחיים".

"אחותי שנכנסה מעט אחריי, שואלת למה אני יושבת בסלון עם אמא ולא נכנסת לחדר לאבא - הרי לשם זה הגעתי", משחזרת דסה. "חמש דקות אחר כך, היא תצא מהחדר - ותבין שאי אפשר. נכנסים לחדר ומיד בוכים. בלתי נסבל להסתכל לכאב הגדול הזה בעיניים. 'כמה זמן עוד ימשך הסבל הזה?', היא תשאל אותי כשנהיה בחוץ ואני אגיד לה שלדעתי לא יותר משבוע. לא יודעת איך אמא מצליחה לטפל בו ככה.

"אנחנו נפרדות כי כבר מאוחר ויש לי עוד שעה נסיעה לירושלים, צריכה להספיק לאסוף את הבנות. כל הדרך אני במחשבות. מנסה לשים מוזיקה כדי לשחרר קצת. מגיעה לירושלים ב 15.10, מכבה את המנוע ויוצאת מהאוטו. פתאום טלפון מאחי.

"'שמחה? אבא הלך'. מה? מתי? איך? מיד כשיצאתם ממנו, רועי אחי הגדול, הגיע להניח לו תפילין כמו שהוא ביקש. איך שהוא התיישב על הכסא, הראש שלו נשמט לצד והבנו.

"בום.

"אבא שלי היקר נפטר בערב ראש חודש כשתפילין של ראש ויד כרוכים עליו, ואי אפשר להספיד כי בראש חודש לא מספידים. כ"כ הוא. כ"כ מתאים לו. כאילו הוא בחר לו לכתחילה איך זה יקרה. אבא היה צדיק אמת. הוא סבל המון עד שהוא החזיר את נשמתו לבורא, וגם כשהוא צעק וגנח מכאבים נוראיים - הוא טען ש'ייסורים מכפרים'. הוא סיגף את עצמו ונהג בהרבה דברים לפי הקבלה. ממש טיהר את עצמו והזדכך לפני שעלה למעלה. אבא היה אדם ישר בצורה בלתי רגילה. הוא לא יכל לסבול שקר וצביעות. הוא לא פחד להגיד את האמת שלו גם כשאנחנו לא רצינו לשמוע כי האמת שלו היתה חזקה יותר מהכל. הוא העריך אנשים שמוסרים את נפשם, וסלד מיומרה וגינוני כבוד.

"הוא הזכיר לנו כל הזמן כמה העולם הזה הוא רק מסדרון לעולם הבא. דאג לחינוך הילדים שלנו, ללימוד תורה של ארז, לקיום המצוות - הוא לא נח כשהוא שמע שאין לנו סוכה ושלח לנו עד פתח הבית את הסוכה שלהם כולל סכך, קרשים והכל. גם ברגעים הקשים שלו הוא דאג להתקשר ולהזכיר לנו שהוא מתפלל עלינו כל הזמן. וכשהוא דיבר על זה הוא היה בוכה כמו ילד קטן.

"אבא היקר, מתפללת שנצליח ללכת עם האמת שלנו כמו שאתה הוכחת לנו שאפשר, שנבכה על הילדים שלנו ונדאג להם כמו שאתה היית בוכה ומתפלל להצלחתנו. שנזכה להיות תמיד מאוחדים ואוהבים כמו שביקשת. תמשיך להתפלל עלינו גם מלמעלה", היא מסכמת. 

תגיות:אמתצדיקמרגשפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה