חדשות בריאות

נתניהו למפתחי התרופה הישראלית לקורונה: "אם זה יצליח זה דבר ענק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מנהלי הפרויקט במרכז הרפואי איכילוב לפיתוח התרופה לנגיף הקורונה: "היא יכולה לשנות את גורל האנושות. זה נהדר, הלוואי"

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) בלשכתו עם מנהל הפרויקט המחקרי לפיתוח תרופה לנגיף הקורונה, פרופ' נדיר ארבר. הוא קיבל עדכון על התקדמות פיתוח התרופה, הנמצאת בשלבי ניסוי במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב.

בפגישה השתתפו גם מנכ"ל המרכז הרפואי, פרופ' רוני גמזו, ומנהלת המעבדה בה מתקיים הניסוי, ד"ר שרון שפירא. נתניהו שמע מהם על ייחודיות התרופה, שניתנת לחולים הסובלים מסערת ציטוקינים – שלב מתקדם במחלה – ועל היכולת שלה להציל חיים. פרופ' ארבר ציין שמדובר בחשיבה מחוץ לקופסה, והסביר שניתן לייצר את התרופה במהירות וביעילות.

"אם זה יצליח זה דבר ענק, פשוט דבר ענק", אמר נתניהו. "זה בעל משמעות עולמית. זה נהדר. אני מאחל לכם הצלחה, אם אתם צריכים משהו – תגידו ונעזור לכם. הדבר הקטן הזה יכול לשנות את גורל האנושות. זה נהדר. הלוואי".

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי נתניהו שוחח על כך עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, שהגיע לביקור בארץ. מיצוטאקיס הביע עניין רב בנושא, ואף הציע שבית החולים המרכזי ביוון יקח חלק בניסויים הקליניים כחלק משיתוף הפעולה בין שתי המדינות.

כזכור, בסוף השבוע הודיעו באיכילוב על סיום השלב הראשון של הניסוי הקליני לפיתוח התרופה לקורונה. התרופה החדשנית, הקרויה EXO-CD24, מבוססת על אקסוזומים המועשרים בחלבון. היא פותחה על בסיס מחקרים רבי שנים במעבדתו של פרופ' ארבר באיכילוב. התכשיר, שניתן בהשאפה ישירות לריאות, מיועד עבור חולים בינוניים-קשים, ומטרתו למגר את הסערה הציטוקינית ולמנוע את ההידרדרות למצב קשה.

במסגרת השלב הראשון של הניסוי, נוסתה התרופה בהצלחה מרובה על 30 מטופלים קשים. מצבם הרפואי של 29 מתוכם השתפר בתוך יומיים-שלושה, ומרביתם השתחררו לביתם בתוך שלושה עד חמישה ימים. גם החולה האחרונה השתחררה מבית החולים, אך זמן ההחלמה היה ארוך יותר.

"גם אם החיסונים ימלאו את תפקידם, וגם אם לא תיווצרנה מוטציות חדשות, עדיין בצורה זאת או אחרת הקורונה תישאר עמנו", אמר פרופ' ארבר. "לשם כך פיתחנו תרופה ייחודית. התכשיר ניתן בהשאפה, פעם ביממה, במשך דקות ספורות בלבד, למשך חמישה ימים. התכשיר מוכוון ישר אל לב הסערה אל הריאות, כך שבניגוד לתכשירים רבים אחרים בעולם הניתנים באופן סיסטמי ומעכבים באופן בררני ציטוקין מסוים, או פועלים באופן נרחב יותר אך גורמים לתופעות לוואי קשות ומרובות, EXO-CD24 ניתן באופן מקומי, פועל בצורה נרחבת וחסר תופעות לוואי". ארבר הוסיף, כי "מדובר בתכשיר מתקדם, אותו ניתן לייצר במהירות וביעילות ובעלות נמוכה מאוד בכל מתקן פרמצבטי בארץ, כשתוך זמן קצר ניתן לספק את כלל התצרוכת העולמית".

תגיות:תרופהבית החולים איכילובנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה