חדשות בעולם

ביידן: הסנקציות על איראן יוסרו רק כאשר תפסיק להעשיר אורניום

בריאיון ראשון לתקשורת מאז הושבע לנשיא ארצות הברית, הצהיר ג'ו ביידן כי ממשלו לא יסיר את הסנקציות על איראן לפני שתפסיק את העשרת האורניום

ביידן (צילום: שאטרסטוק)ביידן (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הצהיר היום (ראשון) כי ממשלו לא יסיר את הסנקציות שהוטלו על איראן לפני שתפסיק את העשרת האורניום.

בריאיון לרשת CBS, הראשון לתקשורת מאז הושבע לנשיא, נשאל ביידן האם יסיר את הסנקציות כדי להחזיר את איראן לשולחן המשא ומתן, והשיב בנחרצות: "לא". המראיינת נורה אודונל הוסיפה ושאלה האם המשטר האיראני צריך קודם כל להפסיק את העשרת האורניום, וביידן הנהן בראשו לחיוב.

מוקדם יותר היום, אמר מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, כי בכדי שאיראן תחזור לכבד את הסכם הגרעין במלואו על וושינגטון להסיר בפועל את כל הסנקציות שהטילה עליה. הוא הדגיש כי זו עמדתה החד-משמעית של טהראן, וכי לא תיסוג בה ממדיניות זו. בנאום שנשא במהלך מפגש עם מפקדים בחיל האוויר האיראני, אמר חמינאי: "לארצות הברית ושלוש מדינות אירופה אין זכות לקבוע תנאים, שכן הם הפרו את כל המחויבויות שלהן להסכם ולא כיבדו אף אחת מהן. אחרי שהם יסירו את הסנקציות, אנחנו נוודא שהן אכן הוסרו. כשזה יתבצע, נחדש את מחויבויותינו להסכם".

בשבוע שעבר אמר מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, בריאיון לרשת NBC, כי על פי המידע שהצטבר מדיווחים גלויים, איראן נמצאת במרחק של מספר חודשים מהחזקת החומרים הדרושים לייצור נשק גרעיני. הוא הוסיף והתריע, כי אם המשטר האיראני ינקוט בצעדים נוספים שיפרו את הסכם הגרעין, פרק זמן זה עלול להתקצר לשבועות בלבד.

תגיות:איראןעלי חמינאיהסכם הגרעיןג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה