חדשות היום

סיכום חדשות השבת: נתוני הקורונה גבוהים, בית הדין בהאג בהחלטה מקוממת

נתוני הקורונה ממשיכים להיות גבוהים, בית הדין בהאג קבע כי הרשות הפלסטינית נחשבת כמדינה חברה, וראש ישיבת פורת יוסף לשעבר הלך לעולמו. סיכום חדשות השבת

אא

נתוני התחלואה בקורונה ממשיכים להיות גבוהים: משרד הבריאות הודיע על 6271 שאובחנו ביום שישי כחיוביים לנגיף. שיעור החיוביים עמד על 7.8%. בשבת עלה שיעור החיוביים ל-9.1%. עוד עדכן משרד הבריאות כי בבתי החולים מאושפזים 1717 חולים, מתוכם 1124 במצב קשה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה הוא 5057.

הסגר מגיע לסיומו: מחר (ראשון) בשעה 7:00 יגיע הסגר לסיומו, עם הקלות שונות בנוגע לפתיחת מספרות וטיפולים אחד על אחד. גם המסעדות יורשו לפעול במתכונת איסוף עצמי, אך הלימודים בשלב זה ימשיכו להתנהל מרחוק. בהמשך ידון הקבינט בפתיחת גני הילדים.

בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג קבע כי הרשות הפלסטינית נחשבת כמדינה חברה, לפי אמנת רומא. בתגובה לכך הודיע שר החוץ הפלסטיני כי הוא קורא לתובעת הכללית בבית הדין לפתוח בחקירה פלילית נגד בכירים ישראליים כנגד "פשעים" (כלשונו) שביצעו נגד העם הפלסטיני. ראש הממשלה נתניהו הגיב: "בית הדין הוכיח שהוא גוף פוליטי ולא מוסד שיפוטי. הוא מתעלם מפשעי המלחמה האמתיים ובמקום זה רודף אחרי מדינת ישראל המקדשת את שלטון החוק".

שר החוץ של איראן הודיע כי "הזמן של ארה"ב לחזור להסכם הגרעין הולך ואוזל". לטענתו, הדבר יקרה בעקבות "הצעת החוק בפרלמנט בנוגע להחלטה לשים סוף לפיקוח האו"ם על מתקני הגרעין במדינה". לדבריו: "ככל שהאמריקאים יידחו את הקץ, כך הם יפסידו יותר".

ברוך דיין האמת: בשעות האחרונות הלך לעולמו ראש ישיבת פורת יוסף לשעבר - הרב ציון כהן זצ"ל, אחרי שנדבק בנגיף הקורונה. הרב היה מקורב מאוד לראש הישיבה רבי עזרא עטיה והעמיד אלפי תלמידים בני עדות המזרח, רבים מהם מנהיגים כיום את הציבור הספרדי.

תחזית: החל ממחר (ראשון) יעלו הטמפרטורות ומזג האוויר – החל מאמצע השבוע - יהיה חם מהרגיל לעונה. באזורים רבים בארץ יגיעו הטמפרטורות ליותר מ-25 מעלות. לא צפוי כלל גשם.

תגיות:סיכום חדשות השבתבית הדין הבינלאומי בהאגהרב ציון כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה