חדשות בארץ

הסתיימה הגשת הרשימות לכנסת, הבית היהודי תתמוך בבנט

לפני סיום הליך הגשת הרשימות לכנסת, הודיעה הבית היהודי כי לא תתמודד בבחירות הקרובות ותתמוך במפלגת ימינה. השרה אורלי לוי אבקסיס שוריינה במקום ה-26 ברשימת הליכוד

בניין הכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בניין הכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בכנסת הסתיימה הערב (חמישי) הגשת רשימות המועמדים מטעם המפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות. ברגע האחרון הודיעה יו"ר הבית היהודי, חגית משה, כי מפלגתה לא תתמודד בבחירות ותתמוך במפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט.

על פי ההסכם עליו חתמה משה עם בנט, בעקבות פיצוץ המגעים שניהלה מול מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', הבית היהודי לא תרוץ באופן עצמאי בבחירות לכנסת ה-24, אלא תביע תמיכה מלאה ברשימת ימינה. מפלגת ימינה, בכניסתה לממשלה או בהרכיבה את הממשלה הבאה, תדאג למנות את משה לשרה בממשלה, והיא תופקד על תחומי הציונות הדתית ובכללם נושאי החמ"ד, הגרעיניים התורניים, השירות הלאומי, ישיבות ההסדר והמכינות הקדם צבאיות, והחטיבה להתיישבות. בנוסף, מפלגת ימינה תהיה רשאית להשתמש באות "ב" לקראת הבחירות הקרובות.

מוקדם יותר הערב הגישה מפלגת הליכוד את רשימתה לוועדת הבחירות המרכזית. במסגרת הרשימה שוריין לראשונה מועמד מוסלמי – נאיל זועבי, בן 49, איש חינוך ותיק ששימש כמנהל בית ספר, הוצב במקום ה-39. שריונים נוספים עליהם הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כוללים את הסופרת והפובליציסטית גלית דיסטל אטבריאן, שהוצבה במקום העשירי; השרה אורלי לוי אבקסיס, ששוריינה במקום ה-26; יאיר גבאי, שהוצב במקום ה-36; ונציג העלייה מחבר העמים, בוריס אפליצ'וק, ששובץ במקום ה-40. חבר הכנסת אופיר סופר ממפלגת הציונות הדתית שוריין במקום ה-28 ברשימה.

בצדה השמאלי של המפה הפוליטית, הודיע ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, על פרישתו מהמרוץ לכנסת, כחודש בלבד לאחר שהקים את מפלגת הישראלים. "חשבתי שעל בסיס העשייה והניסיון הציבורי שלי אצליח לגבש כוח פוליטי משמעותי שיחליף את השלטון", כתב בפייסבוק. "לצערי, לא הצלחנו במשימה". יו"ר תנופה, עפר שלח, הודיע אף הוא כי לא ירוץ בבחירות הקרובות לכנסת.

מפלגת רע"מ הגישה את רשימת מועמדיה לכנסת באופן עצמאי, ובכך התפצלה באופן רשמי וסופי מהרשימה המשותפת. חד"ש, תע"ל ובל"ד הודיעו הבוקר על המשך ריצתן לכנסת במסגרת הרשימה המשותפת.

תגיות:הבית היהודיהליכודימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה