חדשות בארץ

סופית: הרשימה המשותפת התפצלה; מנסור עבאס: "יוצאים לדרך חדשה"

מפלגת רע"מ הגישה את רשימת מועמדיה בבחירות לכנסת, בנפרד משלוש המפלגות הערביות הנוספות שימשיכו לרוץ יחד במסגרת הרשימה המשותפת. יו"ר תנופה, עפר שלח, הודיע על פרישתו מהמרוץ לכנסת

עבאס, הערב (צילום מסך, ערוץ כנסת)עבאס, הערב (צילום מסך, ערוץ כנסת)
אא

(עודכן: 17:50)

מפלגת רע"מ הגישה הערב (חמישי) את רשימת מועמדיה לכנסת ה-24, והתפצלה באופן רשמי וסופי מהרשימה המשותפת. שלוש המפלגות הערביות הנוספות בסיעה משותפת – חד"ש, תע"ל ובל"ד – הודיעו הבוקר כי ימשיכו בריצתן המשותפת לכנסת.

"היום אנחנו יוצאים לדרך חדשה, בגישה פוליטית פרגמטית ריאלית, שמנסה להשפיע לטובת החברה הערבית ושמה בראש מעייניה את הנושאים של החברה הערבית", אמר יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, בדברים שנשא בפני ועדת הבחירות המרכזית. "קיבלנו הכרעה: בשם החברה הערבית אנחנו יוצאים לעידן חדש, שבו אנחנו רוצים לממש את השותפות הפוליטית ולפעול לטובת החברה הערבית ולטובת החברה בכלל, ערבים ויהודים ביחד". עבאס ציין, כי בסדר היום הפוליטי של מפלגתו נמצאים גם "קידום השלום והביטחון ההדדי, הסובלנות והשותפות בין העמים".

בצאתו מאולם הוועדה, הוסיף עבאס: "אין לנו התחייבות לראש ממשלה זה או אחר, או למועמד לראשות הממשלה זה או אחר. מיקמנו את עצמנו במקום מיוחד בפוליטיקה הישראלית – אנחנו לא ימין ולא שמאל. אומנם יש ערכים משותפים עם כלל החברה בנושאים חברתיים וגם פוליטיים, אבל אנחנו לא נחשבים לחלק מהמחנה הזה או השני. המטרה שלנו לפעול מול כולם כדי לקדם את העניינים של החברה הערבית". הוא הדגיש, כי ההחלטה בנוגע להמלצת המפלגה על מועמד לראשות הממשלה תתקבל לאחר הבחירות: "נחליט בהתאם למה שיוצע לנו. מי שיפנה אלינו – נבחן כל הצעה ונשקול אותה".

בתוך כך, יו"ר תנופה עפר שלח הודיע הערב על פרישתו מהמרוץ לכנסת, לאחר שהמגעים שניהל עם מפלגת העבודה לריצה משותפת עלו על שרטון. בפוסט בפייסבוק הסביר שלח מדוע הקים את מפלגתו החדשה ואת נסיבות פרישתו: "כבר לפני חודשים רבים ראיתי משבר מתקרב. אובדן הדרך בשמאל הישראלי וההלם לאחר קריסתה של כחול לבן הביאו להתכנסות סביב מטרה מוצדקת אחת, החלפתו של בנימין נתניהו, ובעקבותיה לנדידת קולות הרחק אל הימין העמוק. היה, ועדיין קיים, צורך חיוני להקים סכר, בהיר אידיאולוגית ובעל מסוגלות פוליטית, כדי לבלום זאת. מפלגות מרכז, מסרים מעומעמים וניסיון למצוא חן לא יצלחו לכך, כפי שמוכיח הניסיון המר של כחול לבן. לכן הקמתי את תנופה".

"לא היה לי צורך בלתי נשלט להוביל מפלגה", הצהיר שלח. "מי שמכיר את דרכי הפוליטית יודע כמה פעמים ויתרתי על מעמדי האישי לטובת המטרה. מי שמכיר את העובדות יודע כמה ניסיתי ליצור חיבור, לאו דווקא בראשותי, עוד לפני שהקמתי את תנופה. זה לא הסתייע. חשבתי שצריך לעשות מעשה ולהניע מהלך, גם במחיר של סיכון פוליטי אישי. זה הדבר היחיד שהנחה אותי, אז כמו עכשיו. לפני שלושה שבועות קראתי לחיבור בין העבודה, הישראלים ותנופה – חיבור שיש בו התאמה ערכית ויכולת פוליטית, ולפי כל סקר אחרון שווה מספר דו-ספרתי של מנדטים. זהו בדיוק הסכר אליו התכוונתי".

"מאז, וביתר שאת בימים האחרונים, עשיתי כל מאמץ שהחיבור יקום ויצלח. זה לא קרה, ולא בגלל שום דרישה שלי. יו"ר העבודה מירב מיכאלי החליטה שטוב לה לרוץ לבד. אני מאחל לה הצלחה. בנסיבות האלה אני חייב לעמוד במה שהבטחתי לרבים, ולמנוע אובדן קולות למחנה המבקש להחליף את נתניהו. תנופה לא תרוץ בבחירות הקרובות, וכך גם אני אישית", סיכם שלח.

בהודעה מטעמה של מיכאלי נמסר: "עפר הוא חבר מוערך ופוליטיקאי מצוין, אני מקווה לראות אותו מצטרף בקרוב למפלגת העבודה ובטוחה שעוד נשתף פעולה בעתיד".

תגיות:הרשימה המשותפתמנסור עבאסבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה