חדשות בארץ

לוין: "הטענות נגד ההסכם בין סמוטריץ’ ובן גביר גובלות בצביעות"

יו"ר הכנסת יריב לוין דחה את הגינויים משמאל להסכם האיחוד בימין הדתי, שהושג בלחצו של ראש הממשלה נתניהו: "בכנסת מכהנים אנשים שבעיניי גרועים הרבה יותר, בן גביר לא יהיה חלק מהקואליציה"

לוין (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)לוין (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

(עודכן: 15:46)

יו"ר הכנסת יריב לוין התייחס היום (חמישי) להסכם שנחתם בין מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ומפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לריצה משותפת בבחירות לכנסת. "כל החלטה על איחוד כוחות היא נכונה, אין צורך בכך כל הרבה מפלגות קטנות", אמר בריאיון לכאן ב'. "חשוב מאוד שכל קולות הימין יבואו לידי ביטוי".

"צריך להבין שמפלגה בראשותו של סמוטריץ' כנראה לא הייתה עוברת לבד את אחוז החסימה אבל הייתה מאבדת שלושה מנדטים לגוש הימין", הוסיף לוין. "לכן החיבור הזה – עם כל הקשיים שהוא מעורר – הוא חיבור הכרחי, ואני חושב שטוב שהוא קרה".

"דרכו של בן גביר היא לא דרכי ודעותיו אינן דעותיי", הצהיר יו"ר הכנסת. בהמשך דבריו הוא תקף בחריפות את הקולות משמאל נגד הסכם האיחוד בימין הדתי, שהושג בלחץ ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לצערי הרב, כבר תקופה ארוכה שבכנסת מכהנים אנשים שבעיניי גרועים הרבה יותר. אני יכול לתת דוגמה, כאשר סיעה כמו בל"ד לא רק יושבת בכנסת אלא גם ממליצה על בני גנץ לקבלת המנדט לראשות הממשלה, ובקולותיה הוא זוכה במנדט הזה – לא שמעתי אז את זעקות הגעוואלד ואת הטענות והשאלות מהסוג הזה, להיפך – שמעתי ברכות מכל עבר. לכן אני חושב, שבעניין הזה יש מידה לא מועטה של צביעות".

"אני בהחלט חושב שלבן גביר ולמפלגה שלו אין כוונה – וגם לנו אין כוונה – שהם יהיו חלק מהקואליציה, מפני שיש בינינו פערים מאוד גדולים. מצד שני, אני חושב שהכרחי ליצור מצב שהמפלגה של בצלאל סמוטריץ' תעבור את אחוז החסימה, ובנסיבות הללו בעיניי זה מהלך נכון והכרחי, שהוא מהלך טכני – בלוק טכני רק לצורך היכולת של סמוטריץ' לעבור את אחוז החסימה ולא לצורך חיבורים עתידיים או ממשלה עתידית", סיכם לוין.

בתוך כך, מפלגת הבית היהודי הודיעה כי תרוץ בבחירות הקרובות באופן עצמאי: "החל משעות הבוקר עובדים במטה המפלגה על הרכבת רשימה אטרקטיבית ומגוונת שתוגש הערב", נאמר בהודעת המפלגה. "הבוקר הודיעו ראשי הסניפים בבית היהודי כי הם מתכוונים לעבוד קשה בבחירות הקרובות, על מנת שתהיה רשימה שתייצג את המיינסטרים של הציונות הדתית ולא את הקצוות החרד"ליים או ה'לייטים' בלבד, וכעת בוחנים שמות להרכבת הרשימה".

בערוץ 7 דווח, כי סמוטריץ' הציע ליו"ר הבית היהודי, חגית משה, את המקומות השני והשמיני ברשימת הציונות הדתית בתמורה להסכמה למיזוג מלא בין שתי המפלגות. בבית היהודי הגיבו, כי החל מאתמול בשעה 15:00 לא התקיים קשר בין הצדדים וכי הם אינם מוכנים לקבל הצעות דרך התקשורת: "אנחנו צפויים להפתיע עם שמות מרכזיים מאוד מלב המיינסטרים של הציונות הדתית, שצפויים להביא בשורה גדולה ולייצג את הציבור המרכזי בציונות הדתית שמצפה לרשימה כזו", מסרו גורמים במפלגה.

תגיות:יריב לויןאיתמר בן גבירבצלאל סמוטריץ'בחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה