חדשות בריאות

החל ממחר: מבצע החיסונים ייפתח לכלל האוכלוסייה מגיל 16 ומעלה

בשל הירידה במספרי המתחסנים, הנחה משרד הבריאות את קופות החולים לאפשר מתן חיסונים לכלל הציבור מגיל 16 ומעלה. עם זאת, שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, הורו לקופות לרכז מאמצים בגילאי 50 ומעלה ובקרב מרותקי הבית

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) על הרחבת מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה לכלל האוכלוסייה. מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, הנחה לאפשר את פתיחת החיסונים לכל הציבור מגיל 16, החל ממחר. להזמנת תור לגילאי 35-18 יש לפנות החל ממחר לקופות החולים.

במשרד הבריאות הדגישו, כי על אף פתיחת המבצע לכלל האוכלוסייה, הורו שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרופ' לוי לקופות החולים "לרכז מאמצים בקבוצות הגיל 50 פלוס ובקרב מרותקי הבית".

פתיחת המבצע לכלל הציבור התקבלה בשל הירידה הניכרת במספרי המתחסנים. אתמול ניתנו כ-100 אלף חיסונים, כ-70 אלף מתוכם במנה ראשונה. על פי נתוני משרד הבריאות, עד כה חוסנו 3,236,859 בני אדם, 1,855,071 מתוכם קיבלו גם את מנת החיסון השנייה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך אמש תדרוך מיוחד לתקשורת, יחד עם שר הבריאות, בנושא נגיף הקורונה. הוא הציב בדבריו יעד לאומי למבצע החיסונים – להגיע לחיסון של 90% מבני ה-50 ומעלה בתוך שבועיים.

"אנחנו בעיצומו של מרוץ בין מבצע החיסונים הענק שלנו ובין המוטציה", פתח נתניהו את דבריו. "מבצע החיסונים הוא המפתח שלנו לתוכנית היציאה מהקורונה. המוטציה מכה בכל העולם – וגם בנו. עד לפני כמה ימים היא הייתה כ-70% מסך הדגימות שלנו, וכרגע זה כנראה עומד על כ-80%. התפשטות עצומה ומהירה".

נתניהו הציג את נתוני התחלואה מהחודש האחרון, לפיהם התמותה והתחלואה הקשה נמצאות בעיקר בשכבת הגיל של בני 50 ומעלה: "97% מהמתים נמצאים בקבוצות הגיל של 50 ומעלה. 93% מהחולים הקשים נמצאים בקבוצות הגיל של 50 פלוס. זה דבר שמכה בצורה מאוד ברורה. אם השתלטנו על המחלה בגילאים האלה, אם הצלחנו לחסן ולהגן על בני 50 פלוס – במידה רבה אנחנו בדרך לניצחון על הקורונה. כמובן אם לא יהיו הפתעות כמו מוטציות חדשות שיכולות להיכנס לישראל, ולכן אנחנו סוגרים את הגבולות".

"לכן אני מציב היום יעד לאומי, שהוא הבסיס ליציאה שלנו מהקורונה – לחסן לפחות 90% מגילאי ה-50 פלוס תוך שבועיים. זה יעד שהוא בר השגה, משום שכרגע 77% כבר מחוסנים. אנחנו מקווים להשלים את זה בשבועיים הקרובים. אני קורא לכם – לכו להתחסן. זה חשוב לא רק לכם, זה חשוב גם לכולנו, משום שזה מאפשר לנו לפתוח את המשק בהדרגה, ומעל לכל דבר אחר – להציל נפשות".

אדלשטיין הדגיש בדבריו, כי "גם צעירים יותר צריכים להתחסן". הוא ציין, כי בדיונים הנערכים במשרדו הוחלט ש"צבע היישוב לאחר היציאה מהסגר יהיה תלוי, בין היתר, באחוז המתחסנים באותו יישוב. אין חובה חוקית ללכת ולהתחסן, אבל יש חובה אזרחית'ואהבת לרעך כמוך' בין היתר זה ללכת ולקבל את החיסון, לשמור על עצמנו ועל הסובבים אותנו, לשמור על מערכת הבריאות שלנו. זה בידיים שלנו".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה