חדשות בריאות

נתניהו: היעד – לחסן 90% מבני ה-50 ומעלה בתוך שבועיים

בתדרוך לתקשורת, קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לבני ה-50 ומעלה להתחסן, והבהיר כי היציאה מהסגר תהיה מדורגת: "זו לא צריכה להיות תחרות בפופוליזם, אלא תחרות באחריות". שר הבריאות יולי אדלשטיין: "אם נעמוד ביעד של החיסון, נוכל לפתוח את המשק"

נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)
אא

(עודכן: 18:59)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ערכו הערב (שלישי) תדרוך מיוחד לתקשורת בנושא נגיף הקורונה. נתניהו הציב בדבריו יעד לאומי למבצע החיסונים – להגיע לחיסון של 90% מבני ה-50 ומעלה בתוך שבועיים.

"אנחנו בעיצומו של מרוץ בין מבצע החיסונים הענק שלנו ובין המוטציה", פתח נתניהו את דבריו. "מבצע החיסונים הוא המפתח שלנו לתוכנית היציאה מהקורונה. המוטציה מכה בכל העולם – וגם בנו. עד לפני כמה ימים היא הייתה כ-70% מסך הדגימות שלנו, וכרגע זה כנראה עומד על כ-80%. התפשטות עצומה ומהירה".

נתניהו הציג את נתוני התחלואה מהחודש האחרון, לפיהם התמותה והתחלואה הקשה נמצאות בעיקר בשכבת הגיל של בני 50 ומעלה: "97% מהמתים נמצאים בקבוצות הגיל של 50 ומעלה. 93% מהחולים הקשים נמצאים בקבוצות הגיל של 50 פלוס. זה דבר שמכה בצורה מאוד ברורה. אם השתלטנו על המחלה בגילאים האלה, אם הצלחנו לחסן ולהגן על בני 50 פלוס – במידה רבה אנחנו בדרך לניצחון על הקורונה. כמובן אם לא יהיו הפתעות כמו מוטציות חדשות שיכולות להיכנס לישראל, ולכן אנחנו סוגרים את הגבולות".

"לכן אני מציב היום יעד לאומי, שהוא הבסיס ליציאה שלנו מהקורונה – לחסן לפחות 90% מגילאי ה-50 פלוס תוך שבועיים. זה יעד שהוא בר השגה, משום שכרגע 77% כבר מחוסנים. אנחנו מקווים להשלים את זה בשבועיים הקרובים. אני קורא לכם – לכו להתחסן. זה חשוב לא רק לכם, זה חשוב גם לכולנו, משום שזה מאפשר לנו לפתוח את המשק בהדרגה, ומעל לכל דבר אחר – להציל נפשות".

"כל יום קובע", הצהיר נתניהו. הוא מתח ביקורת חריפה על שר הביטחון בני גנץ, בעקבות חילוקי הדעות ביניהם בממשלה על הארכת הסגר: "המשמעות של עוד שלושה ימי סגר, בין יום שישי בבוקר ליום ראשון בחצות, היא עוד כ-200 אלף איש מוגנים, מתוכם 120 אלף איש מעל גיל 50. פשוט הצלת נפשות. אנחנו משחקים כאן בדיני נפשות, צריכים לצאת בצורה אחראית מהסגר. אין מקום לפופוליזם, דרושה אחריות. אנחנו לא מתכוונים לחכות עם הפתיחה של המשק, נתחיל בפתיחה הדרגתית כבר בשבוע הבא, אבל נצא בצורה זהירה". 

שר הבריאות אדלשטיין אמר: "מחר הממשלה תצטרך להחליט על המשך הסגר. אחרי הסגר הארוך והקשה, אם אנחנו פותחים לקראת סוף השבוע, נראה מגעים חברתיים עם המשפחה והחברים, המסחר ימשוך מיליוני אנשים. היום הזה יכונה בהמשך יום שישי השחור. אנחנו צריכים להימנע מזה, ואני מקווה שחבריי בממשלה יבינו את הדבר הפשוט הזה".

אדלשטיין ציין, כי בימים הקרובים יסכם משרדו את הדיונים עם משרד החינוך וסקטורים שונים במשק: "נציג תוכנית זהירה והדרגתית של הסגר. אם נעמוד ביעד של החיסון, הגרף העולה של המתחסנים מעל גיל 50 יאפשר לנו את פתיחת המשק". הוא הדגיש, כי "גם צעירים יותר צריכים להתחסן. אנחנו שוקלים להוריד את גיל המתחסנים כבר בימים הקרובים, כדי לאפשר לקופות להראות את מלוא העוצמה שלהן במבצע החיסונים".

לדברי אדלשטיין, "בדיונים שלנו החלטנו שצבע היישוב לאחר היציאה מהסגר יהיה תלוי, בין היתר, באחוז המתחסנים באותו יישוב. אין חובה חוקית ללכת ולהתחסן, אבל יש חובה אזרחית – 'ואהבת לרעך כמוך' בין היתר זה ללכת ולקבל את החיסון, לשמור על עצמנו ועל הסובבים אותנו, לשמור על מערכת הבריאות שלנו. זה בידיים שלנו".

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה