חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד מתחזק, 61 מנדטים לגוש הימין עם בנט

על פי נתוני הסקר של מכון פאנלס פוליטיקס, שפורסם ברדיו 103FM, ימינה בראשות נפתלי בנט תהיה לשון המאזניים שתקבע האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה חדשה

נתניהו ובנט, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו ובנט, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

סקר חדש, שפורסם הבוקר (שלישי) ברדיו FM103, מלמד כי לראשונה מזה שבועות ארוכים, לראש הממשלה בנימין נתניהו אפשרות להקים קואליציית ימין-חרדים, הנשענת על 61 מנדטים. זאת אם לוקחים בחשבון את תמיכתה של ימינה בראשותו של נפתלי בנט.

על פי נתוני הסקר, שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, הליכוד מתחזק במנדט ל-32 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד עולה ל-19 מנדטים, וממצבת את מעמדה כמפלגה השנייה בגודלה.

מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער מקבלת 14 מנדטים, ימינה עם 13, והרשימה המשותפת יורדת ל-10 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה זוכות כל אחת ל-8 מנדטים. ישראל ביתנו עם 7 מנדטים.

מפלגת העבודה בראשות היו"ר החדשה מירב מיכאלי עולה ל-5 מנדטים, בעוד מרצ יורדת ל-4 מנדטים. כחול לבן יורדת אל מתחת לאחוז החסימה, ונותרת מחוץ לכנסת.

מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' נותרת אף היא מחוץ לכנסת, וכך גם מפלגות עוצמה יהודית-נעם, הישראלים של רון חולדאי, המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה ותנופה בראשות עפר שלח.

מפילוח הנתונים עולה, כי בנט יהפוך ללשון המאזניים שתכריע האם נתניהו יוכל להרכיב ממשלה חדשה. בניגוד לסער, יו"ר ימינה מקפיד שלא לפסול ישיבה בממשלה בראשות נתניהו, אם כי הוא מותח עליו ביקורת חריפה ומציג את עצמו כאלטרנטיבה. כאמור, במידה ויסכים להצטרף לקואליציית הימין הצרה, לרשותו של נתניהו יעמדו 61 מנדטים.

הסקר בדק את האפשרות שמפלגת הציונות הדתית תתחבר עם עוצמה יהודית-נעם. במקרה זה, הרשימה המאוחדת עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 5 מנדטים. ימינה נחלשת במנדט והליכוד בשניים, אולם גוש הימין מתחזק ל-63.

תגיות:נפתלי בנטסקר בחירותבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה