חדשות בריאות

פעוטה בת שנה וחודשיים במצב קשה – בשל סיבוכי קורונה

הפעוטה אושפזה בבית החולים זיו בצפת, ובעקבות הידרדרות במצבה היא הונשמה והורדמה. אם ובתה שנדבקו בנגיף מאושפזות בבית החולים ברזילי באשקלון במצב קשה

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

בבית החולים זיו בצפת מאושפזת פעוטה בת שנה וחודשיים במצב קשה כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה. לפנות בוקר (שני) חלה הידרדרות במצבה, והיא הונשמה והורדמה.

באתר "חרדים 10" דווח, כי הפעוטה הינה בת למשפחה מחסידות חב"ד תושבת העיר, שנולדה לאחר 17 שנים של ציפייה לפרי בטן. הוריה ביקשו להתפלל לרפואתה של איילה בת חנה נטלי שנטל.

מנהל בית החולים זיו, פרופ' סלמן זרקא, סיפר בריאיון לרדיו צפון FM104.5 על התחושות של צוות בית החולים מול המקרה הקשה: "כל מקרה הוא אירוע מאוד קשה. אירוע מורכב לחולה, במיוחד לפני שהוא מורדם ומונשם. אירוע קשה למשפחה. משפחות רבות מתקשות להיפרד, או שהרבה פעמים הן לא מגיעות לפרידה מיקיריהן בגלל מחלת הקורונה. זה באמת אירוע קורע לב. זה אירוע קורע לב בשביל הצוות, שכבר שנה מתוח עד לקצה".

"בכל מקרה אתה חושב על המשפחה שלך, על אנשים שאתה מכיר", הוסיף פרופ' זרקא. "אתה נקרע מבפנים כי מעבר לרגשות אתה רואה את ההורים מתייפחים. גם במקרה של התינוקת, גם במקרה של בן 35 שנפטר במחלקת הקורונה. כל מקרה הוא עולם ומלואו, שקשה לעבור הלאה".

בתוך כך, בבית החולים ברזילי באשקלון אושפזו בימים האחרונים אם וחמשת ילדיה, שנדבקו בקורונה. מצבה של האם, בת 41 ללא מחלות רקע, מוגדר קשה, והיא הורדמה והונשמה. בתה הבכורה, בת 16, נמצאת אף היא במצב קשה. השתיים מאושפזות במחלקות טיפול נמרץ קורונה. מצבם של ארבעה ילדים נוספים, הקטנה בהם בת שמונה, מוגדר קל. על פי הדיווח ב"ישראל היום", הם שוחררו הערב מבית החולים.

מברזילי נמסר על תפוסת שיא של מטופלי קורונה – 74 מאושפזים, נתון המשקף עלייה של 32% בתוך שבוע. בין החולים – חמישה בטיפול נמרץ, חמישה במחלקת ילדים, נערה בטיפול נמרץ ילדים ויולדת חולת קורונה.

פרופ' יניב שרר, מנהל בית החולים, אמר: "המרכז הרפואי ברזילי מפעיל, נכון לעכשיו, ארבע מחלקות קורונה, ואנו עדים לתחלואה קשה, בטווח גילאים רחב ובקרב קבוצות שונות ומגוונות של החברה הישראלית. אנו שבים ומדגישים: כדי שנוכל להפחית את התחלואה עלינו להקפיד על ההנחיות, ולהימנע מכל התקהלות - ובעיקר להתחסן כנגד הקורונה".

תגיות:נגיף הקורונהבית החולים ברזיליבית החולים זיו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה