חדשות בארץ

יעלון: לא אתמודד בבחירות הקרובות לכנסת

שלושה ימים לפני סגירת רשימות המועמדים בבחירות לכנסת ה-24, הודיע יו"ר תל"ם משה יעלון על פרישתו מהמרוץ: "האמנתי שבריצה עצמאית נוכל להגדיל את מחנה השינוי, הנחת העבודה הזו התבררה כשגויה"

יעלון (צילום: פלאש 90)יעלון (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:25)

יו"ר תל"ם, משה יעלון, הודיע היום (שני) על פרישתו מהמרוץ לכנסת ה-24: "האמנתי שבריצה עצמאית שלי ושל תל״ם נוכל להגדיל את כוחו של מחנה השינוי", מסר. "הנחת העבודה הזו התבררה כשגויה. בנסיבות הפוליטיות שנוצרו, המאבק לשינוי מחייב אותי ואת תל"ם שלא להתמודד בבחירות הקרובות".

לפני כשלושה שבועות הודיע יעלון כי תל"ם תתמודד בבחירות ברשימה עצמאית. אלא שבסקרים לא נרשמה התלהבות רבה, ותל"ם נותרה הרחק מתחת לאחוז החסימה. ניסיונות שעשה יעלון לחבור לגורמים אחרים במחנה השמאל-מרכז לא צלחו, ושלושה ימים לפני סגירת רשימות המועמדים לכנסת הוא הסיק את המסקנה המתבקשת מבחינתו.

כזכור, יעלון פרש מהליכוד בשנת 2016 וכשנתיים וחצי לאחר מכן הקים את תל"ם. בשלוש מערכות הבחירות האחרונות הוא רץ במסגרת כחול לבן. בעקבות החלטתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להצטרף לממשלה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, התפצלו יש עתיד ותל"ם מכחול לבן והקימו סיעה משותפת בכנסת. 

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, הגיב על הודעתו של יו"ר תל"ם: "הפרישה של יעלון מראה שבשמאל מבינים את מה שחלקים בימין עדיין מסרבים להבין – כל קול קובע. זה הזמן של כל המפלגות מימין לליכוד להתאחד ולוודא שאף קול ימני לא נזרק לפח. הפעם זה חשוב יותר מתמיד".

יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, שמפלגתו אף היא מדשדשת בסקרים ובחלקם נמצאת מתחת לאחוז החסימה, מסר: "רב-אלוף (במיל') משה בוגי יעלון הוא מנהיג ציבורי חשוב, אשר תרם רבות למדינה ועוד יתרום רבות. צר לי על פרישתו. המפה הפוליטית המסתמנת מהווה ניצחון ברור לימין האידיאולוגי, ואני מקווה שכל המנהיגים במחנה המרכז-שמאל ידעו להתאחד בדרך הנכונה, בימים המעטים שנותרו עד להגשת הרשימות".

מוקדם יותר היום, הודיעה חברת הכנסת לשעבר מירב בן ארי על הצטרפותה למפלגת יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד. בין השנים 2019-2015 כיהנה בן ארי כחברת כנסת מטעם מפלגת כולנו של משה כחלון, והיא צפויה להתברג בעשירייה הראשונה של יש עתיד. "בחרתי להצטרף ליש עתיד כי המפלגה הזו בשבילי היא בית", כתבה בפייסבוק. "להם הצבעתי לפני שהצטרפתי לכולנו. מבחינתי יש עתיד מייצגת את כל מה שאני מאמינה בו, את עולם הערכים שלי ואת המשפחה שלי".

בן ארי הוסיפה כי לפיד הוא "מנהיג, ישר, ערכי, נאמן לדרכו ובעיקר אדם שאני סומכת עליו ומאמינה בו". בעקבות דבריה, הופץ ברשת סרטון מ-2019 בו כינתה את לפיד "שר האוצר הכושל ביותר".

תגיות:משה יעלוןיש עתידתל"םבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה