חדשות בריאות

הממשלה דנה בהארכת הסגר; נתניהו: "אנחנו במרוץ מול המוטציות"

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הדיון יעסוק בהארכת הסגר עד יום ראשון. מנגד, שר הביטחון בני גנץ דורש להתחיל בפתיחה הדרגתית של המסחר כבר ביום חמישי הקרוב

נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

הממשלה התכנסה הערב (ראשון) לדון בהארכת הסגר, האמור להסתיים בחצות. ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד הבריאות דורשים להאריך את הסגר עד יום ראשון הבא. מנגד, בכחול לבן מסכימים להארכת ההגבלות בשלושה ימים בלבד, ודורשים להתחיל בפתיחה הדרגתית של המשק ביום חמישי הקרוב.

"העולם מותקף בעצמה בשבועיים האחרונים ביתר שאת על ידי שתי מוטציות – המוטציה הבריטית והמוטציה הדרום אפריקנית", אמר נתניהו בפתח הישיבה. "שיעור התמותה היומי בבריטניה הוא פי שלושה מישראל. כל אחד שהולך לעולמו זו אבידה גדולה מאוד. מערכת הבריאות במדינות רבות על סף קריסה, וגם בישראל מערכת הבריאות שלנו נמצאת במתיחת איברים מקסימלית. לכן סגרנו את השמיים ראשונים בעולם".

"אנחנו במרוץ מאוד הדוק לחסן כמה שיותר מאזרחי ישראל אל מול התפשטות המוטציות", הוסיף נתניהו. "אנחנו יכולים לעשות את החיסון הזה בזכות מיליוני החיסונים שהבאנו ואנחנו מביאים לישראל. אני מקווה שאם לא תהיינה הפתעות נוספות, אנחנו נוכל לפתוח את החינוך והכלכלה שלנו בהדרגה".

"אני קורא לאחרוני המבוגרים, אלה מגיל 50 ומעלה: בואו עכשיו ותתחסנו. אתם מהווים את עיקר התחלואה הקשה, ואני מבקש מכם לעשות זאת גם למענכם, גם למען מערכת הבריאות שלנו וגם למען כל אזרחי ישראל".

נתניהו ציין, כי הממשלה תדון בהארכת הסגר עד יום ראשון ובהארכת סגירת הגבולות: "בינתיים אני מבקש לשמור על הכללים, חייבים לשמור על הכללים. שיהיה ברור – התקהלות זו התקהלות זו התקהלות. זה לא משנה אם מדובר בחרדים, בחילונים או בערבים. לצערי, יש התקהלויות בכל הצדדים ובכל הציבורים הללו. צריך להפסיק את זה מיד, וצריך להפסיק לעשות מזה פוליטיקה, להתמקד בהפרות של ציבור אחד ולהתעלם מההפרות של ציבורים אחרים – כולם צריכים להפסיק. זה הזמן לאחדות. חובה לשמור על הכללים, לשמור על מרחק, למנוע התקהלויות – בכל מגזר ובכל מקום".

במהלך הישיבה התגלע עימות בין נתניהו וגנץ, שאמר כי הסגר גובה מחיר כלכלי, חברתי ובריאותי, ולא ניתן להמשיך איתו לאורך זמן. בעוד נתניהו אמר כי הסגר עדיין קיים למרות ההפרות הרבות, טען גנץ כי הוא אינו יעיל. בתגובה לדרישתו להציג מצגת על השפעתם השלילית של הסגרים על תוחלת החיים, אמר נתניהו: "בואו נתקדם ואולי ניתן לכם לרוץ עם זה". גנץ הגיב בזעם: "אתם לא עושים לי טובה, אתם תעשו את הדבר הנכון – פשוט להציג את זה".

בישיבת שרי כחול לבן, שהתקיימה לפני הדיון בממשלה, עלתה הדרישה לפתוח את המסחר באופן חלקי כבר ביום חמישי. "בדרך לתל אביב, נסעתי ברחובות ירושלים, בני ברק ורמת גן, והמציאות היא שהכל פתוח", אמר גנץ. "אנחנו צריכים להמשיך את הסגר עוד מספר ימים ולהיערך לפתיחה רחבה מיום חמישי – כולל כל המסחר בערים ירוקות וצהובות. צריך לראות מה קורה בשטח, פה זה לא ניו זילנד. אם אין סגר בפועל – צריך להיערך לפתיחה מסודרת ואכיפה שוויונית".

מוקדם יותר היום, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להעלאת הקנסות על הפרת הגבלות הקורונה מ-5,000 שקלים ל-10,000 שקלים. בנאום במליאה אמר גנץ, כי ידרוש בממשלה לחזור למודל הרמזור ולפתוח את המשק בהדרגה ובאופן דיפרנציאלי, בהתאם לרמות התחלואה וההתחסנות ביישובים. שר הבריאות יולי אדלשטיין דחה את דבריו: "במצב התחלואה הנוכחי אין שום דרך בעולם לעבור לניהול דיפרנציאלי. רק 9% אחוז מהיישובים ירוקים, ברובם אין בכלל בית ספר".

אדלשטיין הבהיר, כי בפני הממשלה יעמדו שתי אפשרויות: "האחת – להאריך את הסגר, השנייה – לפתוח הכל. לא אשחק משחקים. לפני עשרה ימים ביקשנו סגר לשבועיים. למה עברנו את אי הוודאות של הימים האחרונים? כי היה צורך לקצץ בהצעה של משרד הבריאות. למה? אני לא יודע. הערב הממשלה תצטרך להחליט בין שתי האפשרויות. אם לא מוצא חן בעיני מישהו – שיקחו פעם אחת אחריות. שנפתח את כל המשק ונראה את התוצאות, אפרופו אלה שאומרים שהסגר מיותר ולא עובד".

תגיות:בני גנץנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה