חדשות בארץ

זיו שילון: "לא מחזירים את החיילים? אין חיסונים"

קצין צה"ל זיו שילון, שנפצע בלחימה ברצועת עזה בשנת 2012, קרא שלא להעביר חיסונים לרשות הפלסטינית עד להשבת השבויים והנעדרים מהרצועה: "רוצים הומניטריות? שיהיו הומניטריים"

שילון (מימין), ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)שילון (מימין), ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

קצין צה"ל זיו שילון, שאיבד את ידו השמאלית במהלך הלחימה ברצועת עזה בשנת 2012, קרא שלא להעביר חיסונים לרשות הפלסטינית עד להשבת השבויים והנעדרים מרצועת עזה. בפוסט שפרסם אמש (מוצאי שבת) בפייסבוק, כתב שילון: "הפעם הולכים עד הסוף. בואו נרעיד את המדינה. לא מחזירים את החיילים? אין חיסונים. רוצים הומניטריות? שיהיו הומניטריים".

שילון צירף לפוסט קטע מהריאיון שנערך עם לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין הי"ד, בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12: "אני רוצה שהפוסט הזה יגיע לעשרות אלפי לייקים ואלפי שיתופים. אני רוצה שיגיע לכל מקום בארץ", הוסיף. "די. נקרע הלב על המשפחות הללו, ויש שעת מפתח עכשיו".

בסוף השבוע דווח, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ אישרו להעביר לרמאללה 5,000 מנות חיסון נגד קורונה, המיועדות לחיסונם של צוותי רפואה ברשות הפלסטינית. האישור ניתן בעקבות המלצת מתאם פעולות הממשלה בשטחים. ברשות רכשו חיסוני "ספוטניק 5" מרוסיה, ומנהלים מגעים עם חברות פייזר ואסטרהזניקה לרכישת חיסונים נוספים.

גולדין תקפה את כוונתה של ישראל להעביר חיסונים לרשות מבלי לקבל תמורה הומניטרית במשא ומתן להשבת גופות החיילים המוחזקות בידי חמאס. היא התייחסה בדבריה לעתירה שהגישו בני המשפחה לבג"ץ נגד העברת החיסונים: "אנחנו לא עתרנו נגד חיסונים, ואנחנו לא נגד דברים הומניטריים – אנחנו עתרנו בעד השבת הבנים שלנו, בעד החיילים".

"לפני שש וחצי שנים הם יצאו לעזה להגן על מדינת ישראל, וב-1 לאוגוסט הדר נחטף על ידי חמאס ובדיעבד הוא הוכרז חלל", הוסיפה גולדין. "אז זה לא בדיוק שהוא רק מחכה לקבורה – הוא פשוט נחטף ונמצא בידיים של האויב שלנו, יחיא סינוואר, שמקבל כל הזמן מתנות ממדינת ישראל, בין אם זה מזוודות כסף או מזוודות חיסונים".

"ראש הממשלה הבטיח לנו שלא תהיה הסדרה ללא השבת החיילים, אבל היא קורית. העתירה שלנו לבג"ץ הייתה לשאול 'מה נכנס לעזה?', ותחת זה פשוט גילינו את האמת העירומה – שמכניסים חיסונים. ואיך גילינו את זה? כי המדינה שיקרה, הפרקליטים שיקרו לבג"ץ. אמרו שאין שום כוונה להכניס חיסונים, לא ליהודה ושומרון ולא לעזה, ואז פתאום התגלה שכן נכנסו 100 חיסונים, ואז פתאום הודיעו שהולכים להיכנס 1,000 חיסונים".

"החליטו להפקיר את חיילי צה"ל, הפקרות שבהפקרה. עכשיו אני לא רוצה להסביר שום דבר, אני רוצה שיחזירו את הבן שלי. שנתניהו וגנץ, רמטכ"ל צוק איתן והרמטכ"ל שהיה ראש אמ"ן, פשוט יחזירו את הבן שלי ואת חיילי צה"ל – ואם הם יחליטו לא להחזיר אותם, אז שיודיעו קבל עם ועדה 'אנחנו לא מחזירים את חיילי צה"ל משדה הקרב'".

"הבנתי שהלילה מגיעים אלפי חיסונים לעזה. זה שערורייה שלא מבקשים את החיילים. מה הבעיה להגיד 'תחזירו לנו את החיילים – תקבלו'? זה הדבר הכי הומניטרי שמגיע לנו, האימהות. בעל הבית השתגע", סיכמה גולדין בכאב.

תגיות:חיסוןהרשות הפלסטיניתזיו שילוןהשבויים והנעדריםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה