חדשות בארץ

חדשות סוף השבוע: 6,435 נדבקים חדשים אובחנו אתמול, כ-3 מיליון התחסנו

ארגון הבריאות העולמי ממליץ לנשים בהיריון להתחסן נגד קורונה, מטען חבלה מאולתר התפוצץ סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי, ובטהראן נשמעו אזעקות. כל מה שחשוב לדעת

אא

תחלואת הקורונה בישראל: על פי נתוני משרד הבריאות, שנמסרו לאחר צאת השבת, אתמול אובחנו 6,435 נדבקים חדשים בנגיף. כ-74 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 9%. בבתי החולים מאושפזים 1,764 חולים, 1,173 מתוכם במצב קשה. 332 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מתחילת השבוע נפטרו 355 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ומניין הנפטרים הכולל עומד על 4,738.

משרד הבריאות עדכן גם על נתוני מבצע החיסונים נגד קורונה. קרוב ל-3 מיליון ישראלים התחסנו עד כה, מתוכם כ-1.7 מיליון קיבלו כבר את שתי המנות.

ארגון הבריאות העולמי הודיע הלילה על שינוי בעמדתו בנוגע לחיסון נשים בהיריון נגד נגיף הקורונה. בהודעה שהוציא הארגון, הומלץ לנשים הרות לקבל את החיסון: "בהתבסס על מה שאנו יודעים על החיסון, אין לנו סיבה ספציפית להאמין שיהיו סיכונים שיעלו על היתרונות שלו עבור נשים בהיריון". כזכור, מוקדם יותר השבוע המליץ הארגון שלא לחסן נשים הרות בחיסון של חברת מודרנה, אלא אם כן הן נמצאות בקבוצות המוגדרות בסיכון גבוה להידבק בנגיף.

מטען חבלה מאולתר התפוצץ אתמול סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי שבהודו. במשרד החוץ עדכנו, כי לא היו נפגעים בפיצוץ ולא נגרם נזק לבניין. כלי תקשורת בהודו דיווחו הבוקר, כי שני אזרחים איראנים נחקרו בחשד למעורבות בניסיון הפיגוע. על פי אחד הדיווחים, כוחות הביטחון ההודיים איתרו בזירת הפיצוץ מכתב, בו צוינו שמותיהם של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני ובכיר הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה, שחוסלו בשנה החולפת. במכתב שוגר איום לעבר אנשי השגרירות: "זה רק קדימון לבאות".

בטהראן נשמעו הלילה אזעקות במשך דקות ארוכות, לראשונה מאז מלחמת איראן-עיראק בשנות השמונים. גורמים רשמיים בבירת איראן מסרו, כי לא מדובר באירוע ביטחוני אלא בתקלה במערכת האזעקה שנגרמה כתוצאה מחדירת מי גשמים.

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, שוחח אתמול בטלפון עם שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה. השניים סיכמו, כי משלחת מרוקנית רמת דרג תבקר בסוף החודש הבא בישראל. במקביל, משלחת ישראלית בראשות בן שבת תצא במהלך חודש פברואר למרוקו, בכפוף לנתוני התחלואה. בנוסף, סוכם על הקמת קבוצות עבודה משותפות לקידום המגעים בין המדינות במגוון תחומים: השקעות, תחבורה, מים, איכות הסביבה, אנרגיה, תיירות ועוד. עקב מגבלות הקורונה, הקבוצות יקיימו את השיח באמצעים מקוונים.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר מחר יהיה מעונן חלקית. בצפון הארץ צפויים עדיין גשמים מקומיים, שייחלשו ויתמעטו בהדרגה במהלך היום. תחול עלייה בטמפרטורות.

ביום שני יהיה בהיר. תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בהרי הצפון ינשבו רוחות מזרחיות ערות.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה נאה, ובטפרטורות תחול עלייה קלה נוספת. בהרי הצפון ימשיכו לנשב רוחות מזרחיות ערות. באזור הצפון ייתכן אובך. מזג אוויר דומה צפוי לשרור גם ביום רביעי.

תגיות:איראןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה