חדשות בריאות

אדלשטיין: "לצאת מהסגר במצב הנוכחי – פשוט הפקרות"

בתדרוך לתקשורת, הבהיר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי מצב התחלואה הנוכחי מחייב את הארכת הסגר: "גל התחלואה מסרב לרדת, כנראה הסיבה לכך היא המוטציה שמשתוללת"

אדלשטיין (צילום: פלאש 90)אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:46)

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר היום (חמישי) בבית החולים ברזילי באשקלון, במהלכו ערך תדרוך לתקשורת. "גל התחלואה מסרב לרדת", אמר. "לצאת מהסגר במצב הנוכחי זו פשוט הפקרות".

אדלשטיין הדגיש, כי "משרד הבריאות ומערכת הבריאות עושים הכל כדי לבלום את גל התחלואה. המאמץ הוא אדיר, והוא מתבצע בכמה חזיתות. מצד אחד אנחנו מנהלים מבצע חיסונים חסר תקדים, ייחודי מסוגו בעולם. אני בעצמי מתקשה להאמין – מיליון וחצי אזרחים כבר אחרי חיסון מלא של שתי זריקות. אם לא יהיו הפתעות, בסוף השבוע נגיע ליותר משלושה מיליון שקיבלו לפחות חיסון ראשון. אבל במקביל אנחנו רואים גל תחלואה שמסרב לרדת".

"כנראה הסיבה לכך היא המוטציה שמשתוללת. הצלחנו לבלום את העלייה בתחלואה, אבל אנחנו לא רואים את אותה ירידה שהיינו רגילים לראות אחרי שבועיים של סגר. יש בלימה, אולי אפילו התחלה של ירידה, אבל אין אותה צניחה, אותה נפילה שהתרגלנו לראות".

"בבתי החולים המצב מאוד קשה, מצב שלא היה כמותו מאז פרוץ המשבר", הצהיר אדלשטיין. "יותר מ-1,100 חולים קשים במחלקות קורונה, מתוכם מאות במצב קריטי, מונשמים או בטיפול נוסף זה או אחר. בלי ירידה משמעותית במספר החולים הקשים ובמספר המאומתים היומי, לא נוכל להפסיק את הסגר".

"לדעתי, אנחנו צריכים פרק זמן לא ארוך להמשך המגבלות", הוסיף השר. "אני מבין לגמרי את הקושי של הציבור. כולנו עייפים, אבל לצאת במצב הנוכחי זו פשוט הפקרות, זה להביא אותנו למצב תחלואה שלא בטוח שנוכל לעמוד בו. פשוט חוסר אחריות".

"אמרו לי לפני כמה ימים 'אבל שותפות קואליציוניות לא יתנו לך להאריך את הסגר'. אני רוצה לומר בצורה ברורה: לא ביקשתי שום דבר. אני לא מבקש תפקיד, לא מבקש הטבות. מה זה לא יתנו לך? הסגר הוא למען כולם, למען בריאות הציבור, למען אותם בעלי עסקים, אותם מובטלים, למען כולנו. זה צריך להיות ברור".

"משרד הבריאות לא מתכוון לשתף פעולה עם כל מיני אמצעים בכאילו", הבהיר אדלשטיין. "או שיהיה המשך סגר – או שחבריי במערכת הפוליטית יקחו על עצמם אחריות ויפתחו את הכל. לא יהיה יותר משחק בכאילו ש'אנחנו משאירים כמה הגבלות' ובעצם שום דבר לא נסגר ולא מוגבל. זה לא יהיה. האחריות היא של כולנו, הסגר הוא למען בריאות הציבור, ולכן גם בממשלה וגם בכנסת יצטרכו לבחור – או המשך הסגר, או פתיחה מלאה עם כל מה שמשתמע מכך".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הציגה בתדרוך את הנתונים על המוטציה הבריטית: "מה שמדאיג אותנו הן התמונות של התפתחות הווריאנט הבריטי בבריטניה. אנחנו רואים באיזו מהירות זה התפשט. גם אצלנו הוא מתפשט מאוד במהירות. עם הידע שאנחנו יודעים עליו – שהוא מדבק יותר ב-50% וככל הנראה גם יש עלייה בתחלואה הקשה ובתמותה ממנו – זו התמונה שאנחנו רואים ומדאיגה אותנו, ומובילה לעומסים בבתי החולים".

אלרעי פרייס ציינה, עם זאת, כי "יש אור בקצה המנהרה, אנחנו פשוט עדיין לא בקצה". לדבריה, מתוך כ-715 אלף איש שמחזיקים בתעודת מתחסן, לאחר שקיבלו שתי מנות חיסון ועבר שבוע מהזריקה השנייה, חלו 317 איש בלבד: "זה אומר 0.04% מתוך האנשים האלו שמוגדרים כמחוסנים. מתוכם אושפזו רק 16. זאת אומרת, שאנשים עם שתי מנות ושבוע אחר כך עם תעודת מתחסן, הם בהחלט יותר מוגנים. אני קוראת לכל מי שחוסן במנה הראשונה להגיע למנה השנייה. המנה השנייה זה מה שמגן, וחייבים לקבל אותה".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה