חדשות בריאות

אדלשטיין: "אין מנוס מהארכת הסגר"

שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר, כי בשל נתוני התחלואה הגבוהים לא יהיה מנוס מהארכת הסגר: "כל מי שעיניו בראשו מבין שאין ברירה אחרת". ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר כי ניתן יהיה לפתוח את המשק באיטיות כאשר תסתמן מגמת ירידה במספר החולים הקשים

אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר (חמישי) למצב תחלואת הקורונה, והבהיר כי יהיה צורך להאריך את הסגר האמור להסתיים ביום ראשון הקרוב. "התחלואה ממשיכה שלא לרדת בקצב הרצוי", אמר. "לצערי אין מנוס מהארכת הסגר. איש לא חפץ בכך, אך גם כל מי שעיניו בראשו מבין שאין ברירה אחרת".

אדלשטיין הוסיף ועדכן, כי "2,849,000 איש התחסנו עד היום, מתוכם כ-1.5 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה. רק אתמול חוסנו 200,000. החיסונים נפתחו גם לבני 35 ומעלה. אני קורא לכולם – לכו להתחסן".

ממונה הקורונה הלאומי, פרופ' נחמן אש, העריך כי בקרוב ניתן יהיה להבחין בירידה במספר החולים המאושפזים במצב קשה, המדד שלדבריו הוא המטריד ביותר שכן הוא מבטא את העומס על בתי החולים. "בשבוע האחרון אנחנו נמצאים בין 1,100 ל-1,200 חולים קשים", אמר לכאן ב'. "גם החיסונים וגם הירידה במספר המאומתים צריכים להשפיע, ואני מקווה שנראה זאת בימים הקרובים".

ברקע כינוסה המתוכנן היום של הממשלה לדיון בהארכת הסגר, התייחס פרופ' אש לעיתוי היציאה ממנו: "בעולם אוטופי הייתי רוצה לרדת מתחת ל-500 חולים קשים ואז לשחרר, אבל אנחנו לא בעולם אוטופי", הצהיר. "אנחנו לא מחפשים ירידה דרמטית במספר החולים הקשים, אלא לראות מגמת ירידה כדי לפתוח בהדרגה ובאיטיות את המשק".

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, אתמול אובחנו 7,668 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-85,827. בשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה נוספת, אולם הוא ממשיך להיות גבוה ועומד על 9.2%.

מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 624,104 נשאי קורונה. מספר החולים הפעילים עומד על 76,331, מתוכם 1,772 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מצבם של 1,132 חולים מוגדר קשה, ביניהם 306 מונשמים. 4,609 בני אדם נפטרו עד כה כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונהסגרפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה