חדשות בארץ

הראשון לציון: "לחדול מכל מעשי אלימות, על השוטרים לנהוג באיפוק"

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, קרא להתנער מהקומץ שביצע מעשי אלימות בבני ברק: "אין שום הצדקה בעולם לנקוט בדרך של אלימות". הוא הוסיף ופנה לשוטרים לנהוג באיפוק: "אנשים אחים אנחנו, כולנו בני אברהם יצחק ויעקב"

  • י"ב שבט התשפ"א
אא

"שמעתי בכאב רב ובזעזוע על האלימות הקשה וחילול ה' שנעשה בימים האחרונים בכמה מקומות ברחבי הארץ, והתנהגותם האלימה של קומץ נערים מנוערים מהתורה, מהמידות ומדרך ארץ, שעושים כל מיני דברים של אלימות", פתח הראשון לציון את דבריו. "בוודאי שאין שום הצדקה בעולם למעשים חמורים כעין אלה. אותם שעושים מעשים כאלה בשם התורה הם מחללים שם שמים ברבים".

הרב ציין, כי בגמרא במסכת יומא מבואר שעוון חילול ה' הוא העוון החמור ביותר: "אפילו יהיה לו ייסורים, אפילו יעבור עליו יום הכיפורים – לא מתכפר לו העוון הזה. לכן יש להוקיע את אותם פורעים ולהתנער מהם. דרכנו כדרך התורה, דרך התורה – דרך ארץ קדמה לתורה".

"חובה קדושה על ראש העיר ועל רשויות הרווחה בעיר בני ברק להתגייס באופן מיידי לטיפול בנוער זה, שהוא חלק מבשרנו. כמובן שהוא מיעוט שאינו מלמד על הכלל, אבל מיעוט זה מכתים את תדמיתו של הציבור החרדי כולו, שרובם ככולם רחוקים מאוד מהתנהגות זו".

"אני פונה בקריאת קודש לאותו נוער לחדול מכל מעשי אלימות, ולדעת שאין שום הצדקה בעולם לנקוט בדרך של אלימות", הוסיף הרב. הוא צירף לדבריו פנייה לשוטרים: "אני קורא אליכם לנהוג באיפוק, כי אנשים אחים אנחנו, כולנו בני אברהם יצחק ויעקב, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. כולנו מצווים על מה שנאמר בתורה ואהבת לרעך כמוך".

"ועל המחנכים במוסדות החינוך בכל אתר ואתר, לעמוד בקשר רצוף עם כלל התלמידים בכל התקופה הקשה העוברת עלינו, ללמדם תורה מידות ודרך ארץ".

את דבריו חתם הראשון לציון בתפילה: "ויהי רצון שיקוים בנו מה שנאמר בגמרא יומא שם ואהבת את ה' אלוקיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך, ונזכה להרבות בקידוש ה' ולא חלילה להיפך. ואני תפילה שהשי"ת יאזין לתפילותינו ויעצור המגפה והמשחית מעל העולם כולו ומעל עמו ישראל בכל מקום ומקום. וכל החולים הקב"ה ישלח להם רפואה שלמה אמן ואמן".

תגיות:הפגנותהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה