חדשות בריאות

ד"ר אלרעי פרייס: "נצטרך לסגור את השמיים לחודש לפחות"

בדיון בוועדת החוקה, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור כי יידרשו מספר שבועות של סגירת נתב"ג כדי להתמודד עם כניסת המוטציות של הנגיף לישראל: "שישה ימים זה רק לעצור ולעשות סדר, אבל זה לא יספיק"

נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (שני) את התקנות לסגירת נתב"ג לטיסות נכנסות ויוצאות החל מהלילה בחצות ולמשך שישה ימים, למעט מקרים חריגים והומניטריים. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, העריכה בדיון בוועדת החוקה, כי יהיה צורך לסגור את השמיים לפחות למשך חודש, וזאת כדי להתמודד עם כניסת המוטציות של הנגיף לישראל.

"שישה ימים זה רק לעצור עכשיו ולעשות סדר, אבל זה לא יספיק, זה צריך להיות יותר ארוך", אמרה אלרעי פרייס. "שישה ימים לא ישנו דבר מבחינת הווריאנטים. אני מניחה שנצטרך לסגור את השמיים למספר שבועות, לפחות חודש, כדי שנהיה עם כשלושה מיליון מחוסנים".

אלרעי פרייס הוסיפה: "אני מניחה שנצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר, כדי שגם אם ייכנסו וריאנטים מדבקים נוכל להשתלט עליהם. אנחנו מצמיחים את המוטציות במעבדה בתל השומר ומנסים לראות אם החיסון עוזר. כרגע אנחנו לא יודעים לאילו מוטציות החיסון לא אפקטיבי ומניחים שלרוב הווריאנטים הוא יעיל, אבל זה לוקח זמן".

באשר לנתוני התחלואה הנוכחיים, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור: "מספר המאומתים יורד אך אנחנו עם שיא בכמות המונשמים, דבר שלא היה כמותו. כשהיינו ב-4,000 חולים מאומתים עם מקדם הדבקה 1.3, היה ברור לאן זה הולך. כרגע אנחנו עם מקדם 0.9, אבל אתמול היה שיא של 67 פטירות וצריך לראות איך זה מתקדם. צריך לראות שתתחיל השפעה של החיסון, ושתהיה ירידה גם בחולים קריטיים וקשים נוסף על מקדם ההדבקה. עוד לא החלטנו מה יהיה הסף לסיום".

על פי התקנות שאושרו בוועדת החוקה בעקבות החלטת הממשלה על סגירת השמיים, טיסה מחוץ לישראל תתאפשר רק לצורך טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה או הליך משפטי. עוד קובעות התקנות כי מנכ"ל משרד הבריאות, נוסף למנכ"ל משרד התחבורה, יהיו רשאים לאשר יציאה שאינה כלולה בחריגים אלו, לצורך הומניטרי או אישי מיוחד.

תגיות:נתב"גנגיף הקורונהשרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה