חדשות בריאות

פרופ’ אש: "מקווה שהשיא מאחורינו ולא נצטרך הארכה נוספת של הסגר"

ברקע ירידת מקדם ההדבקה מתחת ל-1, הביע ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, אופטימיות כי לא יהיה צורך בהארכה נוספת של הסגר. הוא העריך כי מבצע החיסונים ייפתח בקרוב לכל האוכלוסייה

פרופ’ אש (צילום: משרד הבריאות)פרופ’ אש (צילום: משרד הבריאות)
אא

ממונה הקורונה הלאומי, פרופ' נחמן אש, הביע בצהריים (חמישי) אופטימיות בנוגע לנתוני התחלואה: "אני מקווה מאוד שהשיא מאחורינו", אמר בריאיון ליניר קוזין בגלי צה"ל. "אנחנו רואים כמה ימים שיש מגמה של ירידה במספר המאומתים. אני אומר את הדברים בזהירות, צריך להמשיך לעקוב, אבל זה נראה סימן חיובי".

"אני מקווה ומאמין שלא נצטרך הארכה נוספת של הסגר", הוסיף פרופ' אש. "הקפדה על כללי הסגר תעזור לכך שהתחלואה תרד ולא נצטרך להאריך". באשר ליציאה מהסגר, אמר ממונה הקורונה: "אנחנו רוצים לפתוח את המסחר בצורה מלאה ולהחזיר את הלימודים בצורה חלקית – גנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב – ובפעימות נוספות להחזיר פעילויות שקשורות ל'תו הירוק'".

בהתייחסו למבצע החיסונים, אמר פרופ' אש: "אנחנו מכוונים לאורך כל הדרך את העדפת החיסון לאוכלוסיות בסיכון. השלב הבא יהיה כנראה פתיחה לכולם. יש אפשרות שזה יהיה בשבוע הבא, נקבל את ההחלטה בהתאם לשטף ההגעה להתחסנות, וכשנראה שהמאמצים לחסן את האוכלוסייה בסיכון נשאו פרי. אנחנו באחוזים טובים, אבל יש רווח גדול בחיסון נוסף של האוכלוסיה בסיכון מגיל 60 ומעלה – אני רוצה להגיע ל-90%".

מוקדם יותר היום, עדכן משרד הבריאות כי לראשונה מתחילת הגל השלישי של המגפה ירד מקדם ההדבקה R אל מתחת ל-1 – הסף בו המגפה מתפשטת. המקדם באוכלוסייה הכללית עומד כעת על 0.99 – הנתון הנמוך מזה 68 ימים. אתמול אובחנו 8,174 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על כ-93 אלף, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה קלה ל-9%.

82,401 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 1,901 מתוכם מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מצבם של 1,132 חולים מוגדר קשה, ביניהם 317 מונשמים. מפרוץ המגפה אותרו בישראל למעלה מ-578 אלף מאומתים. 4,179 חולים נפטרו כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

במקביל, מבצע החיסונים נמשך בקצב מהיר. אתמול חוסנו כ-205 אלף ישראלי – שיא חדש במספר המתחסנים היומי, והיום השני ברציפות בו נחצה רף ה-200 אלף. מתחילת המבצע חוסנו כשני מיליון ו-365 אלף בני אדם, כשקרוב ל-692 אלף מתוכם כבר קיבלו את המנה השנייה.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהסגרפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה