טורים אישיים - כללי

"מתנגדי חיסונים? זה הזמן לשמוע אתכם"; טור לא שגרתי

"מתנגדי חיסונים יקרים, האם אתם מחכים לניסיון של 500 שנה על חיסוני הקורונה, או אולי ממשיכים לדבוק בקונספירציות על ביל גייטס?" מיכל אריאלי משיבה על טענותיהם של המתנגדים. וגם: מה הקשר של ארוחת הצהריים לחיסון?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשנות ילדותי, כשהייתי חוזרת מבית הספר ושואלת את אמא: "מה אוכלים היום לארוחת צהריים?" יכולתי לדעת לפי אורך התשובה אם מצפה לי ארוחה אמתית.

בימים בהם אמא הייתה מכינה אוכל מסודר, היא הייתה עונה בפשטות ובקצרה: "היום אוכלים שניצל". אבל כשלאמא לא היה די זמן להכין אוכל, נשמעה התשובה בערך כך: "וכי מה, חסר לך מה לאכול? תפתחי את המקרר ותראי שיש מכל טוב: קצת מרק מאתמול, שאריות אורז משלשום, וגם טחינה שנשארה משבת".

עם הזמן הבנתי שגם בנושאים אחרים בחיים – כשהתשובה אמתית היא קצרה וקולעת, אך כשהיא ארוכה ומתפתלת, יש לכך בדרך כלל סיבה טובה.

ומדוע נזכרתי בכל זה? כי השבוע האזנתי לאחד ממתנגדי החיסונים הנמרצים שהועלה לשידור ונאם בפאתוס על חששותיו הגדולים. הוא השמיע בתוך דקות ספורות כל כך הרבה טענות, ותהיתי בליבי מדוע הוא זקוק לטענות כה רבות, ולא מסתפק בטענה אחת חזקה.

באותם רגעים לא יכולתי שלא להיזכר בארוחת הצהריים. כי כנראה, כשאין טענה חזקה אמתית, מביאים ריבוי של טענות לא משכנעות. לך תדע, אולי אם תצרף את כולן יחד, יצא לך משהו.

 

"בבקשה, תהיו הגיוניים"

לצורך הסדר הטוב, אנסה להיזכר בטענות שהועלו על ידי אותו מתנגד חיסונים, ואף אשתדל להשיב עליהן אחת לאחת:

1. "השבב של ביל גייטס" – מי לא שמע על מזימתו הנאלחת של איל ההון העולמי שמתכנן להשתיל דרך החיסונים שבב מסוכן וכך להשתלט על העולם? על כך אשיב בקצרה: "נו, באמת...?" מה עוד שעצם הפרנויה שיש לאנשים מסוימים שבטוחים שכולם מנסים להזיק להם באמצעות שבבים, מסוכנת בוודאות יותר מכל שבב שיכולים להשתיל להם, שכן תופעות הלוואי של החיסון עוברות לבסוף, ואילו תופעות הלוואי של הפרנויה רק מתגברות ומתעצמות ועלולות להישאר כל החיים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

2. "הקורונה היא לא באמת מגפה, לא צריכים להילחם בה" – מכירים את אותם מכחישי קורונה, שמעדיפים לדבוק בעמדתם ולטעון שהעומס בבתי החולים היה זהה גם בשנים קודמות; שמספר המתים בכל העולם אינו חריג מכל שנה, ומשכך אין שום צורך לנקוט באמצעים מיוחדים לטיפול במגיפה?

ובכן, גם אם נעזוב את הנתונים היבשים שמדווחים על כך שבכל העולם מתו קרוב ל-2 מיליון מקורונה מאז פרוץ המגפה, מספיק לפקוח עיניים ולהתבונן על מה שקורה מסביב. הרי לכל אחד מאתנו יש קרוב משפחה/חבר/ידיד שנפטר לא עלינו מהקורונה הארורה. אלו אנשים שבאופן טבעי לא היו אמורים לסיים את חייהם בשלב זה. מי מסוגל לקחת על עצמו אחריות לכך שהמגפה תמשיך להשתולל ולגבות קורבנות?

3. "החיסון לא נוסה די זמן" – כאן, אם להודות על האמת, ניתן לשקול את הדברים ברצינות. מובן מאליו שאין מה להשוות בין חיסון שמנוסה במשך עשרות שנים לבין חיסון שקיים על המדף חודשים ספורים בלבד.

את תשובתי אבקש לחלק לשניים – החצי הראשון של התשובה פונה למתנגדים המובהקים של החיסונים. אותם אלו שגם נמנעים מלקבל את יתר החיסונים שממליץ עליהם משרד הבריאות, וטוענים בתוקף שהם מסוכנים ועלולים לפגוע בתינוקות, אולי אף לייצר אוטיזם. עבור קבוצה זו אין טעם להאריך בתשובות. הרי אם 50 שנה של חיסון הפוליו לא הספיקו כדי לשכנע אותם, כנראה משך הזמן הרצוי לניסיון לשיטתם הוא 500 שנה. ואם כך יש להתאזר בסבלנות.

עבור אלו שמבינים את הצורך בחיסונים, רק תוהים כיצד ייתכן שחיסון הקורונה פרץ לשוק בכזו מהירות, אצטט את מה שאומרים רופאים וחוקרים: מדינות העולם, חברות התרופות וממשלות התגייסו בשנה האחרונה באופן חסר תקדים כדי לייצר את החיסון. הם הותירו בצד כל מלאכה שגרתית אחרת, והשקיעו את כל המשאבים הנדרשים, מבלי לחסוך או לצמצם לא בכסף ולא בכוח אדם. זה מה שאפשר לקדם ולפתח חיסון במהירות שמעולם לא נראתה כמותה. גם העובדה שהיו נסיינים רבים מאוד שהתנדבו להצטרף למשימה, הועילה לקידום החיסון במהירות, וכן הטכנולוגיה שהפכה בשנים האחרונות למהירה ויעילה יותר מאי פעם.

4. "ישנם רופאים רבים המתנגדים לחיסון" – הו, כאן זו כבר טענה רצינית וכבדת משקל. לא קונספירציה על ביל גייטס ושבבים, אלא רופאים אמתיים ומומחים שממש, אבל ממש, מתנגדים לחיסון הקורונה. כבודם של רופאים אלו במקומו מונח, אבל הרשו לי לשער שאם אדם נזקק חלילה לעבור טיפול רפואי, וכדי למנוע כל חשש הוא מתייעץ עם מספר רב של רופאים, סביר להניח שבמצב בו יהיו למעלה מ-95% שמעודדים ולעומתם 5% שממליצים לא לעבור את הטיפול, יהיה הגיוני מצדו ללכת לפי ההנחיה של הרוב. גם אם ה-5% יהיו רופאים צעקניים ומאיימים במיוחד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. תופעות לוואי – אי אפשר שלא להתייחס לאלו שחוששים מתופעות הלוואי של החיסונים. כפי שאמר לי אחד מהמתנגדים שציטט במרץ את "הסיכונים הרבים": "זה לא שאני אומר את זה, הכל נמצא באתר של פייזר".

ובכן, ידידי היקר, עד כמה שפייזר מהווה בעיניך גורם מוסמך שאתה שואב ממנו נתונים והפחדות, למה שלא תשתמש בעוד מידע שמובא באתר של פייזר, הממליץ בשורה התחתונה להתחסן?

ולגבי תופעות הלוואי – אמת. אין ספק שאחרי כל חיסון עלולות לצוץ תופעות כאלו, אבל אם נציץ ברשימת תופעות הלוואי המפורטת בחוברת של אקמול, נוכל לראות שם לא מעט התראות – החל מסחרחורת, גרד והתנפחות של הפנים, ועד למחלות עור חריפות ולשינויים במערכת הדם.

קראת את כל זה ועדיין לקחת אקמול בשנה האחרונה? אל דאגה, אתה יכול גם לקחת חיסון.

תגיות:חיסוןקונספירציותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה