חדשות בעולם

ביידן הושבע לנשיא ה-46: "הדמוקרטיה ניצחה"

הנשיא ה-46 של ארצות הברית, ג'ו ביידן, נכנס לתפקידו בטקס השבעה מצומצם שנערך על מדרגות הקפיטול והתחייב: "אהיה הנשיא של כל האמריקנים"

ביידן (צילום: שאטרסטוק)ביידן (צילום: שאטרסטוק)
אא

הנשיא ה-46 של ארצות הברית, ג'ו ביידן, נכנס הערב (רביעי) לתפקידו, בטקס השבעה שנערך על מדרגות הקפיטול. בטקס המצומצם, שהתקיים בצל מגפת הקורונה ותחת אבטחה חסרת תקדים בעקבות המהומות בקפיטול לפני שבועיים, נכחו הנשיאים לשעבר ברק אובמה, ג'ורג' בוש הבן וביל קלינטון. הנשיא היוצא דונלד טראמפ החרים את הטקס, אולם סגנו מייק פנס השתתף בו.

בחלקו הראשון של הטקס הושבעה קמלה האריס לסגניתו של ביידן. האריס היא האישה הראשונה, וגם האפרו-אמריקנית הראשונה והאישה הראשונה ממוצא אסייתי שמכהנת בתפקיד סגנית הנשיא.

את נאומו הראשון כנשיא הקדיש ביידן לחשיבותה של האחדות באומה האמריקנית. ברקע ההתפרעויות בקפיטול, הוא פתח את דבריו בשבח הדמוקרטיה: "זהו יומה של אמריקה, זהו יומה של הדמוקרטיה, יום של היסטוריה, תקווה והתחדשות. במשך שנים אמריקה נבחנה שוב ושוב – ועמדה בפני האתגר. היום אנחנו חוגגים ניצחון – לא את הניצחון של המועמד, אלא את ניצחונה של המטרה, של הדמוקרטיה. רצון העם נשמע, ורצון העם זכה לאוזן קשבת".

"למדנו שוב עד כמה הדמוקרטיה יקרה, עד כמה היא שברירית – ובשעה זו היא ניצחה", הצהיר ביידן. הוא ציין כי האומה האמריקנית ניצבת בשעה זו מול אתגרים כבדים, בראשם המאבק בקורונה: "אנחנו חייבים לנצח בקרב הזה, עלינו להתגבר על כל האתגרים האלה כדי לשקם את הנפש ואת הביטחון של אמריקה. הדבר מצריך יותר ממילים, הדבר מצריך את מה שצריך לעשות בדמוקרטיה – לשאוף לאחדות. עלינו לאחד את העם, את הארץ. אני מבקש מכל אמריקני להצטרף אליי במטרה נעלה זו".

"אנו חייבים לצאת מהרגע הזה כאמריקה מאוחדת, ואם נעשה זאת – אני מבטיח לכם שלא ניכשל. היום, ברגע הזה, במקום הזה, בואו נתחיל מחדש. בואו נתחיל להקשיב האחד לשני, לשמוע האחד את השני, לראות זה את זה. בואו נפגין כבוד זה לזה. פוליטיקה לא חייבת להיות מלווה תמיד באש שמכלה כל דבר בדרכה".

בפנותו אל האזרחים שלא הצביעו עבורו, אמר ביידן: "אם אתם עדיין לא מסכימים איתי, זה בסדר גמור. זו הדמוקרטיה, זו אמריקה. זה אולי כוחה הגדול ביותר של המדינה. המחלוקות הללו אינן צריכות לגרום לפירוקנו. אני מבטיח שאהיה הנשיא של כל האמריקנים. אלחם עבור אלו שלא תמכו בי באותה מידה כמו עבור אלה שכן תמכו בי".

בהתייחסו ליחסי החוץ של ארצות הברית, הבהיר ביידן כי ינקוט במדיניות שונה לחלוטין מזו של קודמו בתפקיד: "נשקם את הבריתות שלנו, ונשוב לעבוד ביחד עם העולם בשיתוף פעולה – לא כדי לעמוד באתגרי העבר, אלא עבור אתגרי העתיד. נהיה שותפים חזקים ואמיתיים לשלום, לקידמה ולביטחון".

מוקדם יותר היום, נערך בבסיס חיל האוויר אנדרוז שבמרילנד טקס פרידה מהנשיא היוצא, שעזב את הבית הלבן עם רעייתו מלניה בפעם האחרונה. "אלו היום ארבע שנים נפלאות", אמר טראמפ, "זה היה כבוד גדול, השגנו הרבה". מבלי להזכיר את ביידן בשמו, הוא איחל הצלחה לממשל החדש ורמז על כוונותיו בנוגע לעתידו הציבורי: "אני מקווה שזו לא פרידה לטווח ארוך. נחזור בצורה כל שהיא, נתראה בקרוב".

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה