חדשות בעולם

"חטפתי מכת חשמל עוצמתית": הרופאים נתנו לו שמונה שעות לחיות, ואז זה קרה

לפני כמה שנים עבר בחור צעיר בשם מאט מנזארי - תאונה קשה שבה כמעט קיפח את חייו. כנגד כל הסיכויים הוא שרד אותה, והיום מסתובב ברחבי ארה"ב רק כדי לומר לאנשים כמה חשוב לנצל את החיים עד תומם, ולחיות אותם בצורה נכונה 

אא

לפני כמה שנים עבר בחור צעיר בשם מאט מנזארי - תאונה קשה שבה כמעט קיפח את חייו. 

בפוסט מרגש שפרסם לאחרונה, סיפר מנזארי כי כשפינו אותו באמבולנס - "אנשים המליצו לאשתי להיפרד ממני בהקדם האפשרי. הם היו משוכנעים שאני לא אצא מזה", אומר מנזארי בן ה-31.

לדבריו, הכל קרה כאשר עסק בעבודות גיזום והניח בטעות את ידו על קורת ברזל שאליה חובר קו מתח שהיה חשוף - מה שאומר שבאותה שנייה שבה נגע בקורת הברזל, חטף שוק חשמלי של אלף וולט. "פתאום חטפתי מכת חשמל עוצמתית. זה היה כאילו ישבתי על שישה כיסאות חשמליים בבת אחת", הוא משחזר. 

הוא פונה לטיפול נמרץ בבית חולים באמריקה, שם הוא מתגורר, ובהתחלה נתנו לו הרופאים שמונה שעות לחיות.

שהה בתרדמת במשך שבוע ימים שנדמו כמו נצח. "מכת החשמל השאירה בגופי צלקות קשות. חלק מהרקמות ממש נשרפו, והרופאים אמרו למשפחה שלי שגם אם אני אצא מזה אי פעם - אני אף פעם לא אחזור לעצמי לחלוטין".

למעשה הכוויות כיסו 25% מעורו, והרופאים אמרו למשפחתו שסיכוייו לשרוד - שואפים לאפס. "הצלעות שלי היו חשופות לגמרי, והייתי צריך לעבור שיקום עם למעלה מ-70 ניתוחים".

אבל התהליך הסתיים לבסוף, וכנגד כל הסיכויים - מנזארי שרד ועמד על רגליו. "כמובן שנגרם נזק לרקמות, אבל הרופאים נדהמו כשהם גילו שבעצם כל שאר איברי גופי עובדים בצורה טובה, ולא נגרם נזק ללב, לכליות ולאיברים אחרים חשובים".

מנזארי השתחרר מבית החולים כעבור שלושה חודשים - כשהוא כאחד האדם, ומתפקד כמו כולם. היום הוא מסתובב ברחבי ארה"ב כדי לספר את הסיפור של הצלקות שעל גופו, ולחזק אנשים שנמצאים גם הם במצבים בריאותיים קשים. "את הצלקות שעל גופי אני לא יכול לשנות. הן מסגירות את העובדה שגופי לא שלם, אבל מבפנים, אני יודע מי אני ואני מוקיר תודה על כל דקה שנשארה לי על פני האדמה. כשאתה מבין כמה החיים שלך שבריריים - אתה לא יכול שלא להסתכל על העולם בצורה שונה. כשאתה נמצא במצב שבו אומרים לך 'נשארו לך 8 שעות לחיות' - אתה לא יכול שלא לחשוב על כל הדברים שהיית יכול לעשות אחרת, ואתה חייב לשנות הסתכלות ולחיות את החיים אחרת", הוא מסכם. 

תגיות:רפואהמהפךמדהיםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה