חדשות בארץ

פרקליטו של נתניהו: "תיק 4000 מתפורר"

בעקבות הגשת המענה של ראש הממשלה נתניהו לכתב האישום, אמר פרקליטו, עורך הדין עמית חדד, כי "90% ממה שמוזכר בכתב האישום המתוקן הם אירועים שראש הממשלה לא נחקר עליהם. זה פגם שיורד לשורשו של ההליך, זה לא אירוע מינורי"

עורך הדין עמית חדד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)עורך הדין עמית חדד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורך הדין עמית חדד, התייחס הבוקר (שלישי) למענה לכתב האישום שהגיש אתמול צוות ההגנה לבית המשפט המחוזי בירושלים. "תיק 4000 הוא תיק שמתפורר מדי יום", אמר בריאיון לישי שנרב בגלי צה"ל.

חדד הסביר את עמדת ההגנה בתיק 4000: "הוגש כתב אישום תקדימי, אבל הוא היה מאוד לא ברור. הוא היה כוללני, לא הסביר במה בדיוק מואשם ראש הממשלה, וביקשנו לתקן אותו. בית המשפט, באופן חריג מאוד, הורה למדינה לתקן את כתב האישום ולהסביר בתיק 4000 במה בדיוק מדובר – מה ראש הממשלה קיבל מאלוביץ'. קיבלנו רשימה ארוכה של 315 מקרים, שיותר ממחצית מהם לא קשורים בכלל לראש הממשלה, 150 אירועים שכתוב שהוא מעורב, ורק כעשרה מקרים שכתוב שהוא מעורב בהם באופן ישיר בפניות לקבלת סיקור".

"הדבר המדהים הוא", הוסיף חדד, "שמסתבר ש-90% ממה שמוזכר בכתב האישום המתוקן הם אירועים שראש הממשלה לא נחקר עליהם, אף לא שאלה אחת. יש חובה ראשונה במעלה לחקור את ראש הממשלה. כשלא גובים ממנו גירסה בנושא הזה – זה פגם שיורד לשורשו של ההליך, שלטעמנו מחייב מחיקת חלקים נרחבים בכתב האישום. זה לא אירוע מינורי".

"מה שקורה פה זה שהשוחד בתיק 4000 משנה את פניו, משתנה, מוריד צורה ולובש צורה", הצהיר סנגורו של נתניהו. "זה לא עניין סמנטי, זה לא פרוצדורה, זו העובדה שהתיק הזה מוכן תוך כדי הליכה. אתה מעלה בדעתך שיגישו כתב אישום, ורק בשלב מאוחר המדינה תעצור ותשאל 'מה בכלל העבירה פה'? תיק 4000 הוא תיק שמתפורר מדי יום".

כזכור, בהודעה שמסרו אמש חדד ועורך הדין בועז בן צור מטעם ההגנה לאחר הגשת המענה לכתב האישום, טענו השניים כי "כתב האישום 'המתוקן' חושף עובדה מטלטלת: ראש הממשלה נתניהו מואשם במעשים שכלל לא נחקר עליהם. עובדה שמוכיחה עד כמה אבסורדיים התיקים נגד ראש הממשלה". צוות ההגנה חזר על טענתו, לפיה "חקירות ראש הממשלה נפתחו ללא אישור היועמ"ש, בניגוד למתחייב מחוק יסוד הממשלה".

בנוגע לתיק 4000, הוסיפו הסנגורים כי מרבית הפניות ל"וואלה" היו "עבודת דוברות שגרתית ורגילה, למשל הודעות לעיתונות שנשלחו בתפוצה רחבה לכלי התקשורת, ובקשות רגילות ומקובלות לפרסום תגובות. הפרקליטות לא מבינה כנראה כיצד עובדת עיתונות".

בעניין תיק 2000, נטען על ידי הפרקליטים כי "קיימת הסכמה חד-משמעית שראש הממשלה לא קיבל שוחד, והטענה נגדו היא שלא סירב להצעתו של נוני מוזס מספיק מהר. אין כזאת טענה בספר החוקים של מדינת ישראל. זאת טענה מומצאת ואבסורדית שאינה קיימת בדין הישראלי, ושאין לה תקדים. פעם אחת המציאו עבירה של 'סיקור חיובי', וכעת המציאו עבירה של 'סירוב לא מספיק מהיר' להצעת שוחד מומצאת".

באשר לתיק 1000, הצביע צוות ההגנה על "יחסי החברות הקרובים בין ראש הממשלה למילצ'ן, כולל בתקופה שבה ראש המשלה היה מחוץ לזירה הפוליטית. היועמ"ש עצמו קבע בעניין רות דוד שקבלת מתנות בין חברים היא מותרת, ושם היא דווקא היוותה 'אינדיקציה לחברות העמוקה'".

במקביל להגשת המענה לכתב האישום, ביקשו פרקליטיו של ראש הממשלה מבית המשפט לדחות את תחילת שלב ההוכחות במשפט, וזאת עד שהיועץ המשפטי לממשלה יקבל החלטה האם להעמיד לדין את התאגידים הקשורים בפרשות השונות – ידיעות אחרונות, "וואלה" ובזק.

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "בשלב שמיעת הראיות וליבון הטענות תתברר לבית המשפט התמונה העובדתית המלאה המשקפת את האמת, והגיעה העת שכך ייעשה".

תגיות:תיק 4000עמית חדד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה