חדשות בריאות

"סיבה לאופטימיות": זינוק ברמת הנוגדנים לאחר מנת החיסון השנייה

תוצאות ראשוניות מסקר סרולוגי שערך בית החולים שיבא בקרב עובדים שהתחסנו נגד הנגיף מלמדות על קפיצה של פי שישה עד פי עשרים ברמות הנוגדנים כשבוע לאחר מתן המנה השנייה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

בית החולים שיבא בתל השומר פרסם היום (שני) תוצאות ראשוניות מסקר סרולוגי שנערך בקרב עובדים שהתחסנו נגד נגיף הקורונה. מהתוצאות עולה, כי כשבוע לאחר מתן המנה השנייה של החיסון נצפתה קפיצה של פי שישה עד פי עשרים בכמות הנוגדנים בקרב המתחסנים.

הסקר מבוסס על 102 בדיקות שנותחו בבית החולים כשבוע לאחר מתן זריקת החיסון השנייה. רמות הנוגדנים שפיתחו המתחסנים גבוהות אף יותר מהרמות שאובחנו בקרב חולים קשים שהחלימו מהנגיף.

במסגרת מבצע החיסון בשיבא, חוסנו עד כה 7,106 עובדים במנה הראשונה (כ-80% מכלל העובדים) ו-4,484 במנה השנייה.

עוד עולה מהתוצאות, כי שני עובדים בלבד פיתחו רמות נוגדנים נמוכות. מדובר בעובדים שמערכת החיסון שלהם מדוכאת.

פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בבית החולים, אמרה כי "תוצאות הסקר תואמות לניסוי של חברת פייזר, ואף מעבר למצופה. אני צופה כי גם תוצאות הסקר של שאר העובדים המשתתפים בו יהיו דומות. יש בהחלט סיבה לאופטימיות".

מוקדם יותר היום, אמר ד"ר רועי סינגר, סגן מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, כי רמת הנוגדנים שמייצר החיסון של חברת פייזר גבוהה יותר מאשר אצל מי שנדבק בנגיף והחלים. סינגר, שהשתתף בדיון שנערך בוועדת החוקה של הכנסת, אמר כי "יש דבר מפתיע בחיסון הזה. בנתונים שראינו במהלך האישור לחיסון של פייזר, רמת הנוגדנים שהוא מייצר גבוהה יותר מאשר רמת הנוגדנים של אדם שחלה באופן טבעי. אני לא יודע אם יש עוד מחלה כזו בה החיסון יגן טוב יותר מאשר הדבקה במחלה עצמה. יש מקום לקוות שהחיסון יגן אפילו יותר טוב מהמחלה הטבעית כנגד הדבקה חוזרת".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהבית החולים שיבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה