חדשות בארץ

בני הזוג אלוביץ’ השיבו לכתב האישום: "סיפורי מעשיות"

שאול ואיריס אלוביץ' הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים את תשובתם לכתב האישום שהוגש נגדם בתיק 4000, וכפרו בעבירות המיוחסות להם: "האישום לוקה בהתעלמות מעובדות מהותיות ובשזירת אחרות לנרטיב סיפורי מאולץ"

אלוביץ’ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אלוביץ’ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' הגישו היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים את תשובתם לכתב האישום שהוגש נגדם בתיק 4000. השניים כפרו בעבירות המיוחסות להם, וטענו כי לא התקיימו יחסי שוחד בינם לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

פרקליטו של אלוביץ', עורך הדין ז'ק חן, כתב במענה לכתב האישום כי "בדעתו של מר אלוביץ' לא עלה שבכך שהוא נענה לפניות בנוגע לסיקור ראש הממשלה ובני משפחתו באתר 'וואלה' שבבעלותו, או בכך שמיוזמתו הוא נתן את דעתו לסיקור האמור – הוא נתן שוחד. התערבותו האמורה לא זו בלבד שתאמה את תפיסותיו ועמדותיו, אלא שהיא הייתה בעיקרה ניסיון לאזן, ולו במקצת, להשקפתו, את הקו הפוליטי של האתר ואת הקו השלילי הקיצוני, הקטנוני והמקומם שננקט בו נגד ראש הממשלה נתניהו ובני משפחתו".

עוד נטען בתשובה, כי "פעולותיו של מר אלוביץ' לא נעשו על ידו בעד פעולה הקשורה בתפקידו של ראש הממשלה נתניהו. לא כתוצאה מקשר, הסכמה, או הבנה כזו ביניהם, ואף לא במסגרת ציפייה כזו. מר אלוביץ' גם לא קיבל מראש הממשלה 'טובות'. הוא לא קיבל 'הטבות רגולטוריות' שראש הממשלה השפיע עליו שלא כדין, כפי שנטען נגדו עד מועד הגשת האישום. הוא גם לא נהנה, שלא כדין, כנטען באישום, מ'פעולות שלטוניות' טריוויאליות ומחויבות על פי דין, שמר נתניהו עשה במסגרת תפקידו על בסיס עבודת גורמים מקצועיים, המלצתם ובנוסח שהועבר אליו לחתימה".

לדברי אלוביץ', לשעבר בעלי אתר "וואלה" ובעל השליטה בחברת בזק, התביעה לא ביססה את כתב האישום נגדו על אירוע ספציפי בו סוכמה "עסקת שוחד" בינו ובין נתניהו, אלא על "השתלשלות האירועים" שמתוכה "ניתן ללמוד על קיומה של ציפייה או הבנה כזו, גם אם לא מפורשת, וגם אם מועדה אינו ברור". לטענתו, התביעה הציגה השתלשלות אירועים זו "באופן שחוטא לאמת ואינו מתיישב עם המציאות. האישום לוקה בהתעלמות מעובדות מהותיות ובשזירת אחרות לנרטיב סיפורי מאולץ, שעל יסודו המאשימה מבקשת לקבוע שהנאשמים ביצעו את העבירות המיוחסות להם".

בנוסף, טען חן בשמו של אלוביץ' כי האישום מהווה "תקדים עולמי שמותח את גבולות עבירת השוחד למחוזות מופרכים", וכי הוא "מתאפיין בבחירה שרירותית של אירועים תוך החסרתם של אירועים מהותיים ששוללים את סיפור המעשה שלו טוענת המאשימה; בהשמטתן של עובדות מהותיות; בניסוחן המגמתי של עובדות סלקטיביות ובציון עובדות שגויות. באופן זה פעלה המאשימה על מנת לתאר את 'סיפור המעשה' לו היא טוענת".

"כך, למשל", הוסיף חן וכתב, "אתר 'וואלה', אשר 'בתקופה הרלבנטית' לאישום פרסם אלפי ידיעות, כתבות וטורים שביקרו בחריפות את ראש הממשלה ולעגו לבני משפחתו, הפך באישום לאתר ש'נכבש' על ידי ראש הממשלה ובני משפחתו".

"כך, למשל, באותו חופש יצירה משתמשת המאשימה כדי לסלק מהמציאות את כל הנדבכים שמבהירים את הטעמים האמיתיים, הנכונים והראויים מתוכם פעלו בזק ואנשיה שאין להם דבר עם עולמות השוחד. פעולות אלמנטריות וצודקות של גורמים מקצועיים בחברת בזק, שתכליתן עמידה על זכויותיה של החברה, הופכות באישום לסוג של 'טובת הנאה'. לעומתן, הקשיית העורף, העמדת תנאים לא ענייניים מתוך עמדות לא לגיטימיות של פקידים – מצוירות 'כעמדות מקצועיות'".

"באופן הזה, נקודת הפתיחה ל'סיפור המעשה' היא שכל דרישה לגיטימית וכל החלטה מקצועית הופכת ל'טובת הנאה'. בידיה של המאשימה, הלגיטימי הפך לפסול והפסול ללגיטימי". בסיכום הדברים נכתב, כי "כפי שיתברר במשפט, סיפורי מעשיות לחוד ומציאות שמוכחת בראיות לחוד".

כאמור, רעייתו של אלוביץ' כפרה אף היא בכתב האישום. עורכת דינה, מיכל רוזן עוזר, כתבה בתשובה כי "גברת איריס אלוביץ' היא רעייתו של שאול אלוביץ'. היא אינה אשת עסקים, היא לא היועצת העסקית שלו וגם לא הייתה מעורבת בסוגיות רגולטוריות. ההיכרות בינה לראש הממשלה נתניהו היא היכרות רופפת, וכל כולה במפגשים חברתיים בודדים בין בני הזוג. איריס אלוביץ' מעולם לא ניהלה שיחה עם ראש הממשלה מעבר לשיח המקובל במפגשים מעין אלה. גם במפגשים אלה שוחחה בעיקר עם גברת נתניהו".

רוזן עוזר הדגישה, כי בהגשת כתב האישום נגד לקוחתה, התעלמה התביעה מקשר הנישואין בינה לבין בעלה והפכה אותה לשותפתו העסקית "באופן שמעוות את המציאות בה התנהלה איריס אלוביץ' כרעייתו של שאול אלוביץ'". עוד נטען, כי "משהונחו יסודותיו של כתב האישום נגד איריס אלוביץ' על קרקע רעועה, גם המשך בניינו מעיד על המלאכותיות וחוסר ההיגיון שבו. בכל הנוגע לאיריס אלוביץ', ה'אין' בכתב האישום חייב להדהד ולהשמיע קולו. היעדר נוכחותה בעולם העסקי, היעדר נוכחותה בפעילות הרגולטורית, היעדרה מצמתי קבלת החלטות, היעדר קשר בינה לבין פקידי רגולציה; וכמובן היעדר הקשר בינה לבין ראש הממשלה נתניהו. ה'אין' אינו מתמלא מתוך יחסי הנישואין שבינה לבין שאול אלוביץ', וניסיונה של המאשימה לעשות כן, כשהיא נשענת על סטריאוטיפים, הוא עקר ומקומם. איריס אלוביץ' אינה צלע מצלעו של בן זוגה, היא נבראה ישות נפרדת, אדם בפני עצמו, יש לה את שלה ואין לה את שאינו שלה".

תגיות:תיק 4000שאול אלוביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה