חדשות בארץ

הממשלה אישרה: קובי שבתאי מונה למפכ"ל המשטרה

שרי הממשלה אישרו פה אחד את הצעתו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, למנות את ניצב קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה. תוקף המינוי לשלוש שנים, עם אפשרות להארכה בנסיבות מיוחדות לתקופה שלא תעלה על שנה אחת

שבתאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שבתאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:43)

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעתו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, למנות את ניצב יעקב (קובי) שבתאי למפקח הכללי של משטרת ישראל ולהעלותו לדרגת רב-ניצב. בטקס שנערך שעה קלה לאחר מכן, העניק אוחנה לשבתאי את דרגותיו החדשות.

שבתאי נכנס לתפקיד לאחר שנתיים בהן לא היה למשטרה מפכ"ל קבוע. תוקף המינוי הינו למשך שלוש שנים, אולם בהחלטת הממשלה נקבע כי בנסיבות מיוחדות ניתן יהיה להאריך את המינוי בתקופה נוספת שלא תעלה על שנה אחת.

שבתאי, בן 56, נשוי ואב לשלושה, התגייס לפני כשלושים שנה למשטרת ישראל כלוחם בימ"מ לאחר שהשתחרר מצה"ל כמ"פ בצנחנים. מאז שירת במגוון רחב של תפקידים, ובהם מפקד תחנה ומפקד שני מרחבים, בטרם מונה לתפקידו האחרון כמפקד משמר הגבול. במהלך שירותו נפצע מספר פעמים במהלך פעילויות מבצעיות, לאחריהן קיבל את עיטור המופת בשנת 1995 ואת עיטור האומץ בשנת 2004.

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, אישרה לפני כשבועיים וחצי את מינויו של שבתאי לתפקיד המפכ"ל. בשל חילוקי הדעות בין כחול לבן והליכוד בסוגיית המינויים הבכירים, הוחלט ב-1 בינואר למנותו זמנית לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל. בסוף השבוע הסירה כחול לבן את התנגדותה, ובכך נסללה הדרך לאישור מינוי הקבע של שבתאי כמפכ"ל.

"אתה האדם המתאים להוביל את משטרת ישראל ולחזק את אמון הציבור בה", אמר אוחנה למפכ"ל הנכנס בטקס הענקת הדרגות. "הצעדת את מג"ב הרבה מאוד צעדים קדימה. אתגרים רבים ניצבים לפניך. אין לי ספק שאם יש במשטרה אדם המתאים להתמודד עם האתגרים הללו, זה אתה. נעמוד לצידך במאבקים, ונברך על כל הצלחה".

שבתאי אמר בנאומו בטקס: "אני עומד לפניכם ביראת כבוד עם קבלת פיקדון כה גדול לידי. נפלה בידי הזכות להוביל ארגון המוכיח משחר הקמתו את מקצועיותו, מיומנותו ונכונותו לכל משימה ואתגר. השליחות שלנו היא הבטחת ביטחונם האישי של אזרחי ישראל. ארתום את כל כוחותיי, אשתמש בניסיון הרב שצברתי לאורך השנים, אעשה כל אשר לאל ידי כדי להוכיח שאני ראוי למעמד המחייב לו זכיתי".

"כיווני הפעולה העיקריים של המשטרה בראשותי יתמקדו בעשייה המרכזית הנוגעת לביטחון הציבור ולאיכות החיים: המאבק בפשיעה ובפשיעה החמורה, אכיפת החוק באופן בלתי מתפשר מול הבריונות בכבישים, והרחבת העמקת שירותי האכיפה בחברה הערבית. משטרת ישראל פועלת במציאות שמשתנה בקצב מהיר, והאתגרים נפרסים בכל התחומים. בשנה האחרונה נוספה ההתמודדות עם הקורונה".

"אני מתחייב לגבות כל שוטר ושוטרת שיפעלו על פי דין, על פי אמות המידה המוסריות והערכיות של הארגון", הצהיר שבתאי. "אני מתחייב לדאוג לכך ששוטרינו ולוחמינו ישובו לקבל את ההערכה הציבורית והאמון להם הם כה ראויים. אני נוטל על עצמי את האחריות המלאה להוביל את הארגון ולספק ביטחון אישי לאזרחים על ידי השלטת חוק וסדר באופן בלתי מתפשר. אני מודע לגודל האחריות הרובצת לפתחי, ונכון לשאת בה מתוך תחושת אמונה ושליחות".

תגיות:משטרת ישראלקובי שבתאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה