חדשות בריאות

חולדאי: "בעוד עשרה ימים אפתח את מוסדות התרבות בתל אביב"

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, העומד בראש מפלגת הישראלים, הכריז כי יפתח בעוד עשרה ימים את מוסדות התרבות בעירו: "יהיה כבר קהל גדול של אנשים מחוסנים עם דרכון ירוק". בלשכת שר הבריאות אמרו כי "חולדאי עושה פוליטיקה על חשבון בריאות הציבור". שר התרבות חילי טרופר: "מציע לכולם להניח את הפופוליזם בצד"

חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:11)

יו"ר מפלגת הישראלים וראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר הבוקר (ראשון) כי בעוד עשרה ימים הוא מתכוון לפתוח את מוסדות התרבות בעירו עבור מי שקיבל שתי מנות חיסון נגד קורונה. "יהיה כבר קהל גדול של אנשים מחוסנים עם דרכון ירוק – אין סיבה שמי שהתחסן לא יוכל לבוא לקאמרי", אמר בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן ב'. "אי אפשר לחכות כמו שנתניהו מנסה לחכות עד היום האחרון לפני הבחירות כדי להגיד 'אני פתחתי לכם'".

בתשובה לשאלה האם ינקוט בצעד זה גם אם לא יקבל את אישורו של משרד הבריאות, ענה חולדאי: "משרד הבריאות לא יוכל להגיד לא. אני הולך לפתוח. אין סיבה שזה לא יקרה".

בתגובה לדברים, נמסר מלשכתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין: "רון חולדאי עושה פוליטיקה על חשבון בריאות הציבור. ההפקרות שלו, שהתחילה בחלוקת חיסונים בניגוד לתעדוף הוועדה המקצועית וממשיכה בפתיחת מקומות באופן מסוכן, היא שערורייתית וצריכה להדליק נורת אזהרה לכל אזרח שבריאות הציבור חשובה לו".

סגן שר הבריאות, יואב קיש, מתח אף הוא ביקורת חריפה על חולדאי: "בזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם עלייה בתחלואה ונלחמת על חייהם של חולים קשים, רון חולדאי ממשיך עם האנרכיה והפופוליזם. קודם חיסונים למורים ועכשיו פתיחת עולם התרבות על דעת עצמו. הניסיונות הפתטיים של חולדאי לקושש קולות על גבם של תושבי תל אביב, עלולים לסכן חיי אדם".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הגיב: "כפי שהודענו בשבוע שעבר, עולם התרבות עומד להיפתח ראשון במתווה 'תרבות באחריות' והדרכון הירוק הכולל מתחסנים, מחלימים ונבדקים. אני שמח על כל דמות ציבורית נוספת שבוחרת להעלות על נס את חשיבות התרבות, אך מוטב שזה לא יהיה לצורכי בחירות אלא מתוך תפיסה אחראית ואמיתית. כשמדובר בממלכתיות ובבריאות, אני מציע לכולם להניח את הפופוליזם בצד".

"כבר שבועות ארוכים בונה משרד התרבות, יחד עם מנהלי מוסדות התרבות והיוצרים הישראלים, את המתווה המסודר לפתיחת עולם התרבות, בתל אביב ובכל הארץ, ואני שמח שכבר בתקופה הקרובה הוא יצא לפועל", הוסיף טרופר. "כמעט מיותר לציין שזה יקרה רק בתיאום עם משרד הבריאות, ותוך שמירה מוקפדת על הבריאות של המגיעים למופעים. כל מי שרוצה להיות חלק מהתהליך באופן רציני מוזמן בשמחה".

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת יעקב אשר, אמר בכאן ב': "אם ראש עיריית אלעד היה עולה לשידור ומודיע שהוא הולך לפתוח את כל בתי הכנסת בעוד עשרה ימים, בכל התוכניות היו מדברים על ההפקרות של החרדים. אבל כשרון חולדאי אומר את זה – זה נשמע אחרת. שמעתם משהו מאביגדור ליברמן בעניין הזה? אין חרדים – אין תגובות".

חגי לובר, מנהל תיאטרון אספקלריא, הגיב בחריפות על הצהרתו של חולדאי: "כאזרח אני המום מניסיון ההמרדה של ראש עיר בישראל, המתיימר להיות ראש ממשלה. אנשים שרוממות החוק בגרונם, ובפועל הם מוכנים לדרוך עליו בשביל אמביציות פוליטיות. כמנהל תיאטרון יש לי אחריות על ביטחונם, שלומם ובריאותם של הקהל שלי, עם כל הכבוד ל'דוקטור חולדאי' אני מעדיף לשמוע למומחים היושבים במשרד הבריאות ונושאים באחריות כוללת. לא אפתח את מוסד התרבות שלי כמענה לגחמה פוליטית של חולדאי, ולא אשחק בחייהם של המנויים שלי כדי ליצור מצג פתטי של מחאה. התיאטרון שלי יישאר סגור עד להחלטת הממשלה, שאני מקווה שתהיה בקרוב. זו לא הצגה – זה חיים".

תגיות:רון חולדאיתל אביביולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה