חדשות בארץ

הליכוד: "לא נקים ממשלה עם מנסור עבאס או הרשימה המשותפת"

בעקבות ביקורו של ראש הממשלה בנצרת, הבהירו בליכוד כי לא יישענו על הרשימה המשותפת, וגם לא על יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, בהקמת הממשלה הבאה

עבאס (מימין) ויו"ר בל"ד מטאנס שחאדה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)עבאס (מימין) ויו"ר בל"ד מטאנס שחאדה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בעקבות ביקורו אתמול (רביעי) של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנצרת, פרסם היום הליכוד הודעה, בה דחה את הטענות לפיהן ניסיונותיו של נתניהו לחזר אחרי קולות הציבור הערבי יובילו אותו להקמת ממשלה שתישען על הרשימה המשותפת או על יו"ר רע"מ, מנסור עבאס.

"לא נקים ממשלה עם מנסור עבאס או הרשימה המשותפת, ולא נישען עליהם, לאחר שהתנגדו להסכמי השלום שמקרבים בין יהודים לערבים", נאמר בהודעת הליכוד. "אזרחי ישראל הערבים תומכים בליכוד בהנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי נמאס להם לבזבז קולות על המשותפת שיושבת באופוזיציה ולא עושה דבר למענם. הם מצטרפים לליכוד כדי להבטיח שילוב, שגשוג וביטחון ביישובים שלהם. הליכוד ינצח בבחירות, וימשיך להביא הישגים אדירים ולדאוג לכל אזרחי ישראל".

מוקדם יותר הבוקר, אמר יו"ר הכנסת יריב לוין כי הרשימה המשותפת או חלקים ממנה לא יהיו שותפים בממשלת נתניהו: "בוודאי שלא", אמר בריאיון לכאן ב'. "ראש הממשלה אמר דברים מאוד ברורים. אנחנו חושבים שצריך לטפל בבעיות של החברה הערבית, עשינו זאת כפי שאף ממשלה לא עשתה – מתוכנית חסרת תקדים בהיקף של 15 מיליארד שקלים, הקמת תשע תחנות משטרה, הבאת הסכמי השלום שפותחים גם אופק כלכלי עצום לציבור הערבי. יש הבדל גדול בין זה לבין צירוף אנשים שפועלים באופן מוצהר על פי ההנחיות שהם מקבלים מרמאללה".

ברשימה המשותפת הגיבו אתמול בזעם על ביקורו של נתניהו בנצרת. יו"ר הרשימה, איימן עודה, כתב בטוויטר: "הבריחה הגדולה של נתניהו ממשפט הביאה אותו לנצרת בניסיון נוסף לפלג את החברה הערבית ולחלק אותנו לטובים ורעים. היה בזה משהו מעורר רחמים אם לא היה מביא איתו כוחות משטרה עצומים שמרביצים למפגינים ועיתונאים. אם ככה נראים ניסיונות הפיוס שלך – עדיף שתישאר בבית".

מנגד, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי, טען היום כי ביקורו של נתניהו בעיר הערבית הגדולה ביותר בישראל עזר לרשימה המשותפת: "אנשים אמרו לנו שיצביעו לנו בגללו, למרות שיש להם ביקורת על המפלגה", אמר בריאיון ליניר קוזין בגלי צה"ל. "הקו הזה יימשך".

תגיות:הליכודהרשימה המשותפתמנסור עבאסבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה