גולשים כותבים

"תוכניות הריאליטי בישראל גמרו לנו את הדור"

מה היה קורה לו היו מציעים לכם להיכנס לאחת מתוכניות הריאליטי הגדולות בישראל? האם הייתם נכנסים, או מחליטים לוותר רק בגלל רצונה של התורה הקדושה?

  • א' שבט התשפ"א
אא

שלום לכולם,

אני רוצה לשתף אתכם במקרה. מה היה קורה לו היו מציעים לכם להיכנס לאחת מתוכניות הריאליטי הגדולות בישראל? האם הייתם נכנסים, או מחליטים לוותר רק בגלל רצונה של התורה הקדושה?

מהצד קל לנו לומר שלא ניכנס, אך בן אדם שעובד שנים על פרסום ומיתוג לעסק שלו יודע היטב כמה קצרה הדרך רק מצפייה בפרק הראשון של אותה תכנית בה הוא משתתף, וכמה כסף ואנרגיות הוא צריך להשקיע כדי להגיע לאותה נקודת פרסום בדרכים אחרות.

ישנם אנשים שמבחינתי מהווים מודל לחיקוי ונקודת השראה, בעיקר עבור הנוער הצעיר, כמו הרב זמיר כהן והרב יצחק דוד גרוסמן, שעמלו קשה כדי לסייע לעם ישראל.

בשנת 2021 הכל נהיה קיצורי דרך. גם הדור הצעיר שלנו לא רוצה לעבוד קשה.

הוא רואה איך אותם אנונימיים שמתפרסמים דרך הריאליטי שבטלוויזיה מתפרסמים, וכך בעצם חוסכים מעצמם את העבודה הקשה בדרך כדי להרוויח כסף, לקבל כבוד ופרסום.

רוב הנערים והנערות, אם תשאלו אותם מה ירצו לעשות שיהיו גדולים, יענו לכם: "זמר, דוגמן, שחקן כדורגל וכו'..." כשכל מה שמשותף לזה הוא פרסום.

גם אני בצעירותי רציתי מאוד להתפרסם, נלחמתי בכל מה שהיה לי כדי להגשים את החלום, וכנגד כל הסיכויים כבר בגיל 15 צעדי על מסלולי האופנה בארץ וכיכבתי על שלטי חוצות ועיתונים.

האמת, זה אכן היה חלום שהתגשם, עד הרגע שבו הבנתי וראיתי שעולם הזוהר הוא עולם השקר!

אנשים שרודפים אחרי כבוד וכסף ומנצלים את מעמדם כדי לקבל כל מה שחלמו ורצו לפני כן.

אני כמובן לא מכליל, חס ושלום. יש ביניהם אנשים טובים ששומרים על עצמם ונשארים בגובה העיניים, אך לא מעט מהם, במקום להיות בני אדם עם ערכים ודרך ארץ, הופכים לאנשים מתנשאים שסה"כ התמזל מזלם וזכו לחשיפה גדולה מול הקהל בבית.

השאלה הגדולה מכל, היא מה הם עושים עבור הקהל בבית?

רובם הופכים למודל חיקוי, וכתוצאה מכך הדור החדש של 2021 נראה כך.

אפשר להוסיף גם שכמות הנשירה בעולם החרדי עלתה על גדותיה. הרבה מאד אנשים התחילו להיחשף לכל מה שקורה ברשתות החברתיות, וכתוצאה מכך החליטו להשאיר את הכל מאחור, גם אם זה לנתק קשר עם המשפחה.

מה בעצם בורא עולם רוצה מאיתנו?

ערכים, דרך ארץ, כבוד בין אדם לחברו, רגישות לזולת. בשתי מילים - אהבת ישראל!

אספר לכם למה החלטתי לשתף אתכם בנדון הזה שצף על לבי. בשבועות האחרונים חוויתי כמה סיטואציות שבהן שנאת החינם העבירה הילוך עד כדי כך שלא יכולתי לסבול.

אשתף אתכם באחת מהן. הייתי בדרכי לביקור חולים בבית החולים "תל השומר", ולפתע אישה מבוגרת עם רכב יוקרה מצפצפת לי וצורחת עלי שאעבור מהר יותר את מעבר החצייה. היא לצערי ממשיכה עם הצעקות ואומרת לי מול כולם: "כל החיים אתם הורסים לנו, צבא לא עשיתם, כופים עלינו שנאה, יאללה, תטוסו לנו כבר מהמדינה". מנגד, המון נהגים צופים, המומים מתגובתה. זה בגלל הג'קט השחור והכיפה על ראשי.

החלטתי לא לענות, כי ידעתי את מעלתה של שתיקה בזמן ביזיון. כשנסעה, התפללתי שבורא עולם יזכה אותי לקדש את שמו ברבים, וגם אנשים כאלה רחוקים אזכה להחזיר בתשובה (מבחינתי, זה נקרא להיות בן אדם שמתחשב בזולת ולא שוכח את בורא עולם במצוות).

איפה שהוא זה נתן לי צביטה כואבת בלב. למה היא שופטת אותי בגלל המראה החיצוני? זה לא אומר שום דבר.

יותר מזה, אני נותן עבור המדינה כל שנה לא מעט ימי מילואים, ואיבדתי לצערי חברים בשירות. הרגשתי קצת מחוסר השפעה על הציבור בישראל. אם לכך הגענו, מה נשאר עוד לעשות?

כמה שאני משתדל לחזק ולעשות טוב, זה עדיין לא מספיק בשביל להגיע לרבבות הנפשות בעם ישראל, וזה צורם לי שלצערנו הרבה אנשים לא זכו להכיר את התורה היפה שלנו ואת הערכים האמיתיים שבורא עולם ציווה לנו במעמד הר סיני.

* * *

לאחר המקרה הזה חשבתי לעצמי איך אפשר לשנות את הסטיגמה הכואבת הזו, שאסור לשפוט אף אדם בגלל המראה החיצוני. באותו היום בדיוק קיבלתי טלפון מפתיע במיוחד, ממישהי שטוענת שעקבה אחרי לא מעט זמן עקב הפרסומים שלי ברשתות החברתיות. היא מזדהה מאוד עם הנקודה שלי, וחושבת שהמסר שלי חייב להגיע להמון אנשים בארץ. אותה אישה טענה שהיא מההפקה של תוכנית הריאליטי "האח הגדול", שחיפשה אותי במשך מספר שבועות ושמעה את הסיפור שלי דרך הפרסום של ארגון הידברות, ושהחליטה לקדם כמה צעדים, כדי שאכן אכנס לתוכנית.

בתחילה חשבתי שמישהו עובד עלי, אך כשהמשכתי לשוחח איתה הבנתי שמדובר בהצעה רצינית מצדם, שאכנס לתוכנית.

בתחילה התנגדתי לחלוטין, כי זה ממש סותר את כל האידיאולוגיה של אדם ששומר תורה ומצוות, אך לפתע חשבתי לעצמי: רק בפרק הפתיחה, כמה אנשים אוכל לחזק ולהשפיע כדי שיעזבו את המקום בהם נמצאים וישנו את הסטיגמה הרעה שנכללה?

היתה לי דילמה לא פשוטה בין החשיפה הגדולה והאפשרות להשפיע על כלל ישראל, לבין זה שאתה פותח פתח ליצר הרע לגרום דרכי לחילול השם.

אני מכיר את עצמי היטב ונמצא לא מעט עם העולם החילוני, בעיקר בהיותי בעל תשובה למעלה מ-12 שנה. אך ברגע שזה נוגע בשבת שבה יהודים עובדים עבורך, יחד עם זה שתיגרם מחלוקות וסערה בעולם החרדי, ועם זה שאני נותן לגיטימציה לאנשים שאני מחזק לצפות בתוכנית, הבנתי שזה יהרוס את כל מה שבניתי עד כה. ולכן החלטתי להחזיר לה אחרי כמה ימים תשובה ברורה לחלוטין: "למרות הכסף הגדול והפרסום הרחב - אוותר על הכל בשביל בורא עולם!".

לאחר ההחלטה אני מבין כמה יכולתי לחזק, כמה יכולתי לקרב ולהשפיע עליהם בצורה חיובית.

אך הבנתי שאם יש בורא לעולם, הוא ימצא לנו פתרון בהיתר ולא באיסור, כדי שנוכל להיות שליחים נאמנים לקרב את הגאולה השלמה באהבה.

שמחתי לשתף אתכם ברגשותי.

באהבת ישראל,

דור חדד

תגיות:דור חדדתוכניות הריאליטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה