חדשות בעולם

דיווח: איראן פרסה "מל"טים מתאבדים" בתימן

על פי הדיווח באתר האמריקני "ניוזוויק", איראן פרסה מל"טים מתאבדים מסוג שאהד-136 בצפון תימן, בשטח הנתון לשליטת המורדים החות'ים. הטווח של המל"טים מגיע עד ל-2,200 ק"מ, ומקנה לאיראנים אפשרות לפגיעה במגוון מטרות, כולל ישראליות

(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

אתר "ניוזוויק" דיווח הלילה (חמישי) כי איראן הציבה בתימן מטוסים מתקדמים ללא טייס, המסוגלים לבצע משימות התאבדות נגד מגוון רחב של מטרות בטווח המגיע ל-2,200 ק"מ. האתר האמריקני הציג תמונות לוויין, המציגות את פריסתם של מלט"ים מסוג שאהד-136, המכונים "מל"טים מתאבדים".

מהדיווח עולה, כי המל"טים המתקדמים נפרסו במחוז אל-ג'וף שבצפון-מזרח תימן, הנמצא תחת שליטתם של המורדים החות'ים, בעלי בריתה של איראן. מומחה שהתראיין לכתבה אמר, כי הטווח של המל"טים מקנה לאיראנים אפשרות לפגיעה במטרות אמריקניות, סעודיות, מפרציות ואף ישראליות. לדבריו, הם "מקדמים או משנים את המיקום של המל"טים כדי לבצע מתקפה נגד מגוון מטרות בטווח".

המומחה, שביקש לשמור על אנונימיות, הוסיף כי האיראנים "מנסים להשיג אפשרות להכחשה מתקבלת על הדעת" שתקנה להם אפשרות לפגוע ביעדים שונים, ו"לייחס את המתקפה לתימן, בתקווה שיוכלו להכחישה מול כל פעולת תגמול".

הדיווח על פריסת המל"טים האיראניים המתקדמים בתימן בא על רקע המתיחות הגוברת באזור, וההיערכות בישראל ובארצות הברית לפעולת נקם של איראן על חיסולו של מדען הגרעין הבכיר שלה, מוחסן פח'ריזאדה, בחודש נובמבר בפעולה אותה ייחסה לישראל, ועל חיסולו של מפקד "כוח קודס", קאסם סולימאני, על ידי ארצות הברית בינואר 2020. ראש הממשלה בנימין נתניהו, קרא בחודש שעבר להמשיך בלחץ על משטר האייתוללות. בפתח פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, רוברט אובריאן, הצהיר נתניהו: "כל עוד איראן תמשיך להכניע ולאיים על שכנותיה, כל עוד היא תמשיך לקרוא להשמדתה של ישראל, כל עוד היא תמשיך לממן ולחמש ארגוני טרור באזור וברחבי העולם, וכל עוד היא תמשיך במירוץ שלה להשיג נשק גרעיני ואמצעי שיגור – אסור לנו לחזור למצב של עסקים כרגיל עם איראן. עלינו להתאחד כדי להיאבק באיום הזה על השלום העולמי".

"אני אומר 'שלום עולמי' משום שהיום הרפובליקה האסלאמית של איראן היא הבריון השכונתי", הוסיף נתניהו. "אם לא נעצור אותה, מחר יהיו לה טילים בליסטיים בין-יבשתיים עם ראשי נפץ גרעיניים שיכולים לפגוע באירופה ובאמריקה, והיא תהפוך לבריון עולמי שיסכן את כולם. את כל זה אנחנו חייבים ויכולים למנוע".

תגיות:איראןתימןמל"ט מתאבד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה