חדשות בארץ

השגריר פרידמן בכנסת: "ההישג הכי חשוב – ההכרה בירושלים כבירת ישראל"

ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון פרידה מיוחד מהשגריר היוצא של ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. יו"ר הוועדה צבי האוזר ויו"ר הכנסת יריב לוין הודו לפרידמן על התפקיד שמילא בקבלת ההחלטות הפרו-ישראליות של ממשל טראמפ. פרידמן: "כולם חששו שההכרה בירושלים תביא לפיצוץ, אך הסתבר שזהו פיצוץ של שלום ולא של אלימות"

פרידמן, האוזר ולוין (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)פרידמן, האוזר ולוין (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
אא

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בראשותו של חבר הכנסת צבי האוזר, קיימה היום (שני) דיון פרידה מיוחד משגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, המסיים את תפקידו עם חילופי הממשל בוושינגטון.

"אני שמח לארח לישיבה מיוחדת את השגריר דיוויד פרידמן", אמר האוזר בפתח הדיון. "ישיבה זו אינה אירוע שגרתי כאן בוועדת החוץ והביטחון, נדמה לי שאפילו אירוע ייחודי ונדיר, אבל גם השגריר הוא ייחודי ונדיר. נשמע היום סקירה מסכמת על למעלה מ-3.5 שנות שירותו כאן בישראל, ונטעים – כאן בירושלים. לא רק נשמע אלא גם נאמר תודה, ונכיר את הטוב על תרומה יוצאת דופן להידוק וחיזוק הקשרים בין ארה"ב ומדינת ישראל".

האוזר הוסיף, כי "השגריר פרידמן זכה בכהונתו להגשים חלומות של כולנו, לשנות עיוות היסטורי, ולממש הלכה למעשה את עמדתה המסורתית של ארצות הברית וראייתה ההיסטורית שבירתה של מדינת העם היהודי בארץ ישראל היא ירושלים. הוא זכה לחנוך בעשר אצבעותיו את השגרירות בבירתו הנצחית של העם היהודי".

"הוא זכה להיות שותף בהליכים היסטוריים של הכרה בריבונות ישראלית ברמת הגולן, כחלק מההכרה בשינוי המציאות כאן באזור ובקריטיות של הריבונות בגולן לקיומה של ישראל וביטחונה האסטרטגי", המשיך האוזר. "לצד זה, הוא זכה להיות שותף בהסכמי אברהם אשר מבססים את שינוי הפרדיגמה שהתרחש במזרח התיכון עשור לאחר מה שמכונה ה'אביב הערבי' – ההכרה באמת שישראל איננה הבעיה של המזרח התיכון, אלא שישראל היא מרכיב מרכזי בפתרון של בעיות האזור".

"הסכמי אברהם הם תוצאה של מדיניות אמריקאית עיקשת להכיר בזכותו של העם היהודי להגדרה עצמית ולחדש את ריבונותו בשלום ובביטחון, ועל כל אלה, ודברים רבים נוספים תודותינו נתונה לך. בטוח שלא תשכח את השנים המרתקים שעברו עליך כאן בישראל, כמו שכל אזרחי ישראל לא ישכחו זאת לעולם", חתם האוזר את דבריו.

יו"ר הכנסת יריב לוין, שהשתתף בישיבה, אמר: "ראוי ונכון שהכנסת תוקיר, באופן רשמי ופורמלי, תודה עמוקה ומיוחדת לתרומתו האדירה של השגריר פרידמן ליחסי ארצות הברית וישראל. היחסים היום בין ארצות הברית וישראל, ובין ישראל והמזרח התיכון, שונים לגמרי טרם שנכנסת לתפקיד. הדברים האלו לא קרו במקרה, והם תולדה של חזון אישי שלך והשקעה בדברים שנראו כמעט בלתי אפשריים".

בהתייחסו לתרומתו של פרידמן להכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות אליה, אמר לוין: "השגריר פרידמן רשם את עצמו בספר הזהב של ההיסטוריה של ירושלים. זהו דבר שמעטים זכו לו. בעיר עם היסטוריה שכזו, שחשובה לרבים בכל רחבי תבל, זהו דבר עוצמתי".

בדברי תשובתו, הדגיש פרידמן אף הוא את חשיבות המהלך של ממשל טראמפ בנוגע לירושלים: "ההכרה בריבונות רמת הגולן הייתה חשובה, ודאי גם נושא האי חוקיות של התיישבות ביהודה ושומרון. אך אם ישאלו אותי מה היה ההישג הכי חשוב – זו ההכרה בירושלים כבירת ישראל. זו הייתה קריאת הכיוון של הנשיאות הזו, אשר חיזקה את הנשיא מול כל העולם, מול איראן וצפון קוריאה, בכך שהבהירה כי אמריקה לצד ידידיה ולצד האמת ולא תירתע מאויביה".

"בפרפרזה על משהו שאמר לפני כמה שבועות ג'ארד קושנר בביקורו כאן, כולם חששו שההכרה בירושלים תביא לפיצוץ, אך הסתבר שזהו פיצוץ של שלום ולא של אלימות", הצהיר פרידמן. "אני מאמין שהסכמי אברהם, שהתחילו עם בחריין ואיחוד האמירויות, הם תוצאה שאומות אחרות ראו את הקשר בין ישראל וארצות הברית, ראו שאפשר לבטוח בארצות הברית כשותפה ורצו גם להיות שותפים שלנו, והבינו שהדרך לשותפות עם ארצות הברית עוברת דרך ישראל. בסופו של דבר, המסר שיצא בבירור למזרח התיכון הוא שישראל היא לא הבעיה אלא פתרון לבעיות במזרח התיכון".

את דבריו סיים פרידמן בנימה אישית: "לשרת כשגריר של מדינתי לישראל זה הכבוד הכי גדול שזכיתי לו בחיי. כבן של רב, אשר נולד וגדל בתפוצות, אני פונה אליכם ואומר שעתידו של העם היהודי בידיכם. זה אתגר אמיתי, אך אני יודע שאתם יכולים לו. אסכם במילותיו של הנביא שמואל למלך שאול: 'נצח ישראל לא ישקר', ואני מתפלל שכוחה של ישראל תמיד יעמוד לה".

תגיות:ארצות הבריתיריב לויןדיוויד פרידמןועדת החוץ והביטחוןצבי האוזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה