חדשות בארץ

יעלון הכריז על התמודדות: "הגיע זמן שינוי"

יו"ר תל"ם משה יעלון הודיע כי ירוץ בבחירות הקרובות לכנסת ברשימה עצמאית בראשות מפלגתו. בין המצטרפים אליו – השר יזהר שי שפרש מכחול לבן, ועורך הדין גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו

יעלון (צילום: איתמר שאול)יעלון (צילום: איתמר שאול)
אא

יו"ר תל"ם, משה יעלון, הודיע הערב (ראשון) כי תל"ם תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ברשימה עצמאית. בהצהרה לתקשורת הציג יעלון את המצטרפים החדשים למפלגתו, ביניהם השר יזהר שי שפרש מכחול לבן והודיע בסוף השבוע כי בכוונתו להתפטר מהממשלה.

"מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגות חריף, החמור ביותר שידענו", אמר יעלון. הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים כי הוא "נמצא בניגוד עניינים חריף עם מדינת ישראל. בימי המשבר הכלכלי הגדול ביותר שהיה כאן אי פעם, הוא מנע מאיתנו תקציב מדינה. הוא גם מנע ומונע מינויים של שומרי סף ובכירים בשירות הציבורי. אנחנו כאן כדי להגיד לו 'עד כאן'. תם זמנך, בנימין נתניהו. עתה הגיע זמן שינוי".

כזכור, יעלון פרש מהליכוד בשנת 2016 וכשנתיים וחצי לאחר מכן הקים את תל"ם. בשלוש מערכות הבחירות האחרונות הוא רץ במסגרת כחול לבן. בעקבות החלטתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להצטרף לממשלה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, התפצלו יש עתיד ותל"ם מכחול לבן והקימו סיעה משותפת בכנסת.

בשבועות האחרונים ניהל יעלון מגעים עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, על ריצה משותפת בבחירות, אולם אלו לא צלחו. על פי הדיווחים, לפיד הציע ליעלון מקום בכיר ברשימת יש עתיד, אולם סירב לצרף את תל"ם כמסגרת עצמאית.

"אני גאה להצטרף היום לשר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון, על מנת לשמש כיד ימינו ביצירת בית פוליטי למחנה הליברלי-דמוקרטי בישראל", מסר שי מוקדם יותר היום. "יחד נפעל כדי להפוך את תל"ם לכתובת עבור הציבור הרחב הנמצא במרכז המפה הפוליטית, שרואה בדמוקרטיה ערך ולא מכשול, שמאמין בחיבורים ולא בשבר ושיסוי, שרוצה לבנות עתיד בטוח ואיכותי עבור הילדים שלנו".

בין המצטרפים החדשים לתל"ם עורך הדין גונן בן יצחק, אחד ממובילי המחאה נגד נתניהו. "בוגי שותף למחאה", כתב בטוויטר. "אני רואה בו מנהיג שראוי לעמוד בראש ממשלת ישראל". מוקדם יותר הבוקר הודיע פרופ' חגי לוין על הצטרפותו למפלגה בראשות יעלון. לוין, שהתפטר בסוף השבוע מתפקידו כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, כתב: "אני מאמין במנהיגותו המוכחת של הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון והנבחרת המצוינת של תל"ם. תל"ם מייצגת ופועלת למען המטרות והערכים שאני חותר אליהם: ממלכתיות תוך הצבת האינטרס הציבורי מעל לכל ודאגה לרווחת כלל הציבור בישראל בכל תחומי החיים. אנו זקוקים לכוח פוליטי שמקדם את הערכים הללו".

ברשימת תל"ם ישולבו גם עורכת הדין קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, ועורך הדין הערבי-מוסלמי איימן אבו ריא, וכן אנדריי קוז'ינוב ואורלי פרומן – שני חברי הכנסת היחידים שנותרו עם יעלון.

תגיות:משה יעלוןתל"םבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה