חדשות בריאות

משלוח החיסונים הראשון של מודרנה הגיע לישראל

החיסונים הראשונים של חברת מודרנה הגיעו במטוס של חברת התעופה ק.א.ל., שיצא מפרנקפורט שבגרמניה. על פי נתוני משרד הבריאות, מתחילת מבצע החיסונים חוסנו בישראל קרוב למיליון ו-600 אלף איש

(אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90)(אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משלוח חיסונים ראשון של חברת מודרנה נחת בצהריים (חמישי) בנתב"ג. המשלוח, הכולל כ-100 אלף מנות חיסון נגד נגיף הקורונה, הגיע במטוס ג'מבו 747 של חברת התעופה ק.א.ל., שיצא מפרנקפורט שבגרמניה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש כי המשלוח הראשון של החברה האמריקנית יגיע היום לארץ. "לפני ימים אחדים שוחחתי עם מנכ"ל מודרנה, סטפן באנסל, ומחר מתוכנן להגיע לישראל המשלוח הראשון של חיסוני מודרנה", אמר בסרטון שפרסם.

"אנחנו ניתן את החיסונים הללו לאנשים שאינם יכולים להגיע לקופות החולים – שהם מבודדים בבתיהם או שמכל סיבה אחרת אינם יכולים להגיע לאתרי ההזרקה", הוסיף נתניהו. "זה המשלוח הראשון של מודרנה. יהיו עוד, ובכלל אני עובד כדי להביא מיליוני חיסונים נוספים לאזרחי ישראל כדי שנצא אחת ולתמיד ממגפת הקורונה".

מוקדם יותר אתמול, אמר ד"ר טל זקס, המדען הראשי והמנהל הרפואי של מודרנה, כי המשלוח הראשון מטעם החברה יגיע לארץ בימים הקרובים. "אלו יהיו כמויות ראשוניות", הסביר לחדשות 12. "אני צופה שבחודשים הבאים נוכל לספק יותר ויותר". זקס העריך, כי החיסון שפיתחה החברה האמריקנית יעיל כנגד המוטציות של הנגיף שהתפשטו בתקופה האחרונה במקומות שונים בעולם.

מודרנה הודיעה בתחילת השבוע, כי משרד הבריאות הישראלי אישר את החיסון שפיתחה נגד הקורונה. ישראל היא המדינה השלישית המאשרת את החיסון של מודרנה – אחרי ארצות הברית וקנדה. מודרנה עדכנה בהודעתה, כי אספקת החיסונים לישראל תחל כבר במהלך חודש ינואר. מנהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) העניק בחודש שעבר אישור חירום לשימוש בחיסון לגילאי 18 ומעלה. כזכור, על פי ההסכם שנחתם בתחילת דצמבר, במהלך 2021 תספק מודרנה לישראל שישה מיליון מנות חיסון עבור חיסונם של שלושה מיליון איש.

במשרד הבריאות עדכנו הבוקר, כי 91,253 בני אדם נוספים קיבלו אתמול את זריקת החיסון הראשונה של חברת פייזר. מתחילת מבצע החיסונים התחסנו בישראל מיליון ו-593 אלף איש – 17.5% מכלל האוכלוסייה. כ-70% מבני ה-60 ומעלה כבר חוסנו.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהמודרנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה